Albino corydoras, aeneus eller paleatus?

Har noen albino Corydoras, er de Aeneus eller Paleatus?
De ble kjøpt som bare corydoras albino i butikken.
Leste i Akvarie leksikonet at det var en fargevariant av Paleatus, men her på forum står de ofte omtalt som Aeneus.

Hvilken artsbetegnelse er riktig.
Det vanligste er Corydoras aeneus. De forekommer i albinovariant i tusentall. Meget vanlig, og gjerne noe "alle" zoobutikker har.

Det er lite sannsynlig at du har fått tak i albinovariant av C. paleatus, selv om den kan forekomme en gang i blant.
Takk for svar Mona

Fant egg i karet på fredag kveld, og de klekket i går, så nå går det 8-10 ørsmå wigglere i en plastboks oppå storkaret mitt der er det godt og varmt.
Har gjort klart slik du har beskrevet i flere andre tråder her på forumet. Håper inderlig jeg får de til altså. Må bare få igang artemiaen i dag, satte på igår, men ingen klekket, merkelig siden jeg har klekket tre porsjoner av samme boks med egg i helga.
Ingen årsak

Du trenger ikke holde dem så varmt. Jeg er nesten redd det kan bli for varmt oppå akvariet. Har du sjekket temperaturen i boksen deres med et termometer?

Romtemperatur eller et-par-og-tjue grader pleier å være nok. Varmt vann holder dårligere på oksygen, og fremmer muggdannelse.

Tenkte kansje jevn temperatur var greit siden de klekket i et kar som holder 26-27 grader, holder det om de står på benken da?

Har satt klart vann til lufting fra i går til å bytte med
idag, trenger jeg det siden de klekket igår og fikk nytt vann da, de har jo ikke fått mat enda.

Er det noe jeg bør ha i boksen så de kan gjemme seg i/under og slikt? De går i en terrarieboks kun med luftestein.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap