Flekket pansermallene mine spiser ikke

jeg fikk meg 2 nye flekket pansermalle i butikken, men de virker så sjenerte og spiser ikke på bunnen og har lagt ut akurg til dem men de vil bare ikke spise de bare står der, tempen er rett og har testet ph-en og gh og det de greiene der og de ser helt fin ut i forhold til det mallen skal ha, men kan det ha noe å gjøre med at de er for få at de bare er 2 stk eller er de bare sjenerte eller hva har egentlig skjedd?
Pansermaller spiser ikke grønnsaker. Agurk (regner med at det var det du prøvde å skrive..) er helt ubrukelig som fôr til pansermaller. Det er Ancistrus og herbivore L-maller som spiser slikt.

De sulter hvis du ikke gir dem noe annet. De spiser flakfôr og insektbasert føde frossentfôr som f.eks. røde mygglarver og artemia.

Kjøper du fôrtabletter til dem, pass på at du ikke kjøper algetabletter eller annen grøntbasert føde. Du kan velge for eksempel JBL NovoTab.

Det er ikke anbefalt å ha bare to stykker. Det er en stimfisk, en fisk som trives aller best i grupper. Minst 5 - 6 stk. Jeg ville derfor kjøpt flere så de har selskap av hverandre.
jeg gir dem flakfor men de vil ikke spise det heller
De er sannsynligvis redde. Hvilken ph har du? gh? Du skrev du hadde testet dette, men du nevnte ikke hva resultatet var? Har du testet vannkvaliteten for f.eks. nitritt?
Har du så hardt vann i kranvannet ditt? Gh på 11 var jo ganske høyt?
Det er en sør-amerikansk art dette, som alle pansermaller er, og de trenger ikke rare gh-verdien.
Hos meg har jeg gh på 1, og det er perfekt for disse fiskene.

okey takk for svar.
jeg kan jo prøve å senke gh-en å se hva som skjer
Høyt gh verdi
vi i bodø har hy gh verdi pga at vi ikke har klor i vannet isteden bruker vi uv-renseanleg i drikkevannet. og det er ikke lenge i gjen til vannet er forgiftet pga at folk kaster matavfall i restafalsdunken og så spyr måsene det ut. allerede er vannet nedenfor forgiftet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap