Corydoras med corydoras??

Ja hei, har jo fått noe utrolig interesse for corydoras i det siste og har kjøpt meg en del av dem. MEN så var det plassen da... så jeg lurte på om det går an og ha 2 eller kanskje 3 forskelige corydoras arter i samme akvarium?
Plussmedlem
Regner med at du tenker på faren for krysning av arter?
Ja, det går bra. Corydoras krysser seg ikke så lett.
Jeg, og mange med meg, har flere arter i samme kar. Artene "flørter" stort sett bare med hverandre.
Løp og kjøp
GK
Ja hei, har jo fått noe utrolig interesse for corydoras i det siste og har kjøpt meg en del av dem. MEN så var det plassen da... så jeg lurte på om det går an og ha 2 eller kanskje 3 forskelige corydoras arter i samme akvarium?


Det kommer vel litt an på hvor mange du kjøper av hver art, og hvor store akvariene er.

Ikke fall for fristelsen å kjøpe 2-3 stykker av hver art, eller 3-4. Du må ha en god gruppe for at de skal trives, og nedre grense bør ligge på minst 5-6 stk synes jeg.

Jo færre du har av EN art sammen med andre arter som det også er for få av, jo større hevdes det at faren for kryssninger er. Som kjent "I nøden spiser fanden fluer"... og to enslige hanner av en art, kan bli fristet til å krysse seg med et par hunner av en annen art i mangel av noe bedre (dvs de finner ingen villige hunner av egen art, eller de mangler helt i akvariet).

Plussmedlem
GK
2 eller kanskje 3 forskelige corydoras arter i samme akvarium?

Har nå sett på karene dine.
Slik det ser ut der så er det bare i 120 literen hvor du har plass til en annen gruppe corydoras.
Der går det nå 8 aeneus?
Gibbien din tar også litt plass. Det samme gjelder værålen din. Er disse store?

35 og 40 litrene dine er vel fulle allerede
Loomis
[QUOTE=GK]2 eller kanskje 3 forskelige corydoras arter i samme akvarium?

Har nå sett på karene dine.
Slik det ser ut der så er det bare i 120 literen hvor du har plass til en annen gruppe corydoras.
Der går det nå 8 aeneus?
Gibbien din tar også litt plass. Det samme gjelder værålen din. Er disse store?

35 og 40 litrene dine er vel fulle allerede

gippien er snart utte av karet(selger), hværålen tror jeg at jeg lar bli en liten stund til siden den fortsatt bare er 6cm lang.
Det blir ikke noe mer i 40 og 35 literne, såpass vet jeg men den ene 30litern er kunn bebbod av noen eplesnegler så jeg tankte kanskje noen pygmeys til den.
Plussmedlem
Hvis du tenker mindre corydoras så se gjerne på habrosus.
Personlig så synes jeg den er mye mere sjarmerende og penere enn pygmeus
Går bra i 30 liter.

Andre av mine favoritter til større kar er bl.a. metae og multimaculatus.
Og weitzmani, adolfoi...osv osv.
ja de var fine de der tror jeg kanskje går for adolfi jeg
Inaktiv bruker
personelig så.synes jeg alle.corydorasartene er.kjempefine =
Med fire stk barbartus?
tror dere det vil gå med fire stk S.Barbatus i 120 literen?
GK
ja de var fine de der:) tror jeg kanskje går for adolfi jeg;)


Jeg synes ikke du skal putte en gruppe av disse i et så lite akvarium som 30 liter iallefall.
Plussmedlem
GK
tror dere det vil gå med fire stk S.Barbatus i 120 literen?

Tror det blir for varmt for disse i karet ditt.
Gå heller for adolfoi
mona o
[QUOTE=GK]ja de var fine de der:) tror jeg kanskje går for adolfi jeg;)


Jeg synes ikke du skal putte en gruppe av disse i et så lite akvarium som 30 liter iallefall.

neinei jeg mente jo og ha de i 120 literen)
men tror dere det går med en gruppe aeneus, adolfoi og abrosus i 120 literen??
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap