Corydoras pygmeaus oppførsel

Hei. Jeg klarte endelig å få tak i denne etter å ha ventet i 3 månder!
Har totalt 9 stk da en så ut til å være borte da jeg skulle hente den.
Nå har jeg et spørsmål. Er denne coryen nattaktiv? Den er stort sett aldrig framme om dagen, hen der jeg ser den littegranne framme sent på kvelden før lyset skrur seg av.
Det er bare disse, 1 Lampeøyekilli (har prøvd å få flere uten hell så langt) og en del kirsebær reker.
Fisken bare forsvinner og jeg ser dem ikke framme når jeg forer heller.
Etter en stund trodde jeg at de var døde men da jeg begynte å ta ut ting av tanken på leting etter døde fisker så pilet de fram og tilbake hele gjengen. Fatter egentlig ikke hvor de gjør av seg.
Noen som har noe visdom om disse å dele med meg hadde jeg blitt glad
Høres helt normalt ut spør du meg. Mine er i alle fall fryktelig sky, så om de ligger "framme" når jeg kommer bort skvetter de i alle retninger og er borte før jeg har skjønt hva som foregår. Men mine kommer i alle fall "luntende" når jeg forer, på sedvanlig corymåte snuser de seg fram til maten innom diverse omveier før de finner fram. Har du prøvd å ha i mat, og sette deg stille og rolig ned foran karet, sitte helt i ro og vente uten å bevege på noe som helst? Hvis det er kort tid siden du kjøpte dem kan det være de ikke har begynt å forbinde deg med mat ennå slik at de ikke tør å komme fram før du har gått. Ellers er jo maller nattaktive fisker, så de tar det nok med ro på dagtid. Kanskje har dine funnet favorittplassen for avslapning akkurat der hvor det ikke er innsyn?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap