Gold stripe? schulzei? aeneus?

Ja, jeg lurer altså på hva jeg har tatt med meg hjem i dag...

Forrige lørdag var jeg innnom dyrebutikken og spurte hva de hadde på lista si. Blant de hun leste opp var corydoras gold stripe. Jeg spurte hva disse ville ligge på i pris, og fikk 125,- per stykk til svar. Jeg sa at jeg gjerne ville ha 6 stykk, og det var greit, men hun måtte bestille 10.

I dag stakk jeg innom for å sjekke om fisken hadde ankommet - og ikke minst hva dette egentlig var for noe! Noen hadde en ganske tydelig stripe, andre har ikke det. De er forholdsvis små enda - om det har betydning vet jeg ikke. Uansett - de feilpriste fisken til 45,- per stykk (!) så jeg tok med meg 8 stk. tenkte at det er da verdt forsøket til den prisen. jeg var for usikker til å ville ha kjøpt om de var priset til 125.

Her er noen (dårlige..) bilder. Hva mener folket jeg har kjøpt?

Her ses stripene på begge sider:
[External Image]

I full fart:
[External Image]

[External Image]
Jeg synes de ser ut som det som tidligere ble kalt Corydoras schultzei. 'Gold Stripe' er vel bare grossistenes påfunn av navn
C. schultzei er som kjent innlemmet i den stadig voksende Corydoras aeneus gruppen.
Her selger de "Gold stripe" til samme pris som vanlig Corydoras aeneus dvs kr 49 pr stk...
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap