Flekket pansermalle vs metallpansermalle

Har skiftet sand til 0.33. I den forbindelse har jeg registrert at metallpansermallene mine gjerne begraver hele snuten, nesten opp til øynene i sanden. De flekkete coryene deriomot er bare så vidt nedi med bartene sine og synes også mer opptatt av å leke i stømmen enn å grave i sanden. Er dette spesiellt for mine cory, tror dere, eller har det sin årsak i at de kommer fra ulike områder?
Jeg har sett det samme hos mine forskjellige Corydoras-arter, noen dytter hele snyteskaftet nedi så sanden står opp til øya, andre bare rufser litt i overflaten med bartene sine. Corydoras weitzmani har f.eks. gjerne halve hodet nedi mens Corydoras caudimaculatus bare sveiper såvidt over på "en litt mer jålete manèr"

Det er nok ingenting å gruble over, de har vel sine vaner
Takk for raskt svar. Tenkte at jeg kanskje hadde skaffet sand flekkene var misfornøyd med...den er mye lysere enn de er vant til. Særlig lurte jeg litt siden metallene ser ut til å virkelig storkose seg; lyser nærmest av tilfredshet; både over den nye sanden og livet sånn generelt. Dette til tross for at de er altfor få av dem; bare 4 stk. Flekkene ikke har derimot ikke endret oppførsel nevnverdig. Er ikke vant til å ha coryer og er derfor var for "rare" ting. Da skal jeg la være å bekymre meg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap