Har jeg gjort noe dumt?

Kjøpte en leksgruppe med corydoras panda i går og allerede nå har di lagt egg, og holder på enda. Så eneste som sto i mitt hode var å få ut eggene så fort som mulig. Alt jeg hadde tilgjengelig der og da var en 12L med SAND. Oppi der la jeg eggene etterhvert som jeg fikk di opp fra hovedkarret. Hadde etter litt lyst til å se om jeg kunne telle di eggene jeg så langt hadde fått, men kom da til å tenke på at eggene er jo klibrige/seige og kanske kleber til seg sand? Har jeg gjort noe dumt, evnt hvordan rette opp dette? Skal jeg f.ek ta opp eggene skylle dem og ha di i noe annet slik at jeg kan tømme karret for sand og ha dem tilbake?

Ønsker et raskt svar da jeg nødig vil miste mitt første kull med c. Panda

Mvh Leif
Siden coryer foretrekker sandbunn naturlig, så kan jeg aldri tenke meg at dette har negativ innvirkning. Kanskje det ville ha fungert som kamuflasje i naturen? Cory-egg har jo skall, så det som evt. kleber seg til skallet skal ikke fortsette å klebe seg til yngelen etter klekking.
Kikk på Mona O. sin tråd, der finner du mye interessant om cory-oppdrett.
Forstår jeg deg riktig, loffa, hvis du har lagt eggene på sandbunnen? Altså ikke klebet dem på glasset, men lagt dem på bunnen?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap