De "stresser"

Jeg har et 6 kantet kar på 70 l. Der bor det nå 6 guppy, 8 C. og en sulewesisnegle. Corydorasene kom for 3 dager siden.
Problemet er ar jeg synes de "stresser" så fælt. De er opp og ned i karet hele tiden. Trodde de var forholdsvis rolige fisker som "tuslet" rundt på bunnen jeg? Eller er det helt normalt? Blir stresset selv av å se på de jeg.

Torunn
Det er helt normal oppførsel av cory som akkurat har kommet i nytt kar. De roer seg ned etterhvert
det gjør seg bare kjent, helt normalt at det er hypre den første tiden. nå er mine coryer så bedagelige at de nesten er kjedelige, sløver hele dagen og jobber om natta :p
det er vel ikke uvanlig at coryene svømmer opp og ned glasset. men jeg veit at noen typer cory kan bli stresset om det er for høy temp på vannet(bland annet barbatus) så kansje du har litt høy temp?
hos meg har jeg veldig mange gjemsteder så jeg ser somregel coryene bare når jeg mater.
kansje flere gjemesteder kan være tingen også?
Slik stressing kan også være opptakt til lek. Coryer viser gjerne opphisset oppførsel før de setter igang. Og det er ikke uvanlig at coryer leker like etter en flytting.
Ok.
Tusen takk for mange raske svar. Da tar jeg det bare med ro og nyter de fine dyrene mine.

Torunn
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2013
Reklame for plussmedlemskap