Corydoras aeneus egg borte - et etter et.

Etter litt veiledning fra Mona O, fikk jeg berget 1 corydoras aeneus egg av 4 opprinnelig. Det er første leksrunden som jeg har observert, og har aldri funnet corydoras egg tidligere.

Tenke seg til: 2 ble oppspist rett foran øynene på meg av palett damen. Var veldig kjapp og brukte et gammelt bankkort for å skrape forsiktig løs de resterende eggene. Det ene falt ned og forsvant, så da var det bare et igjen.
Litt kløente siden dette er første gang.

Hadde planer om å samle de 4 eggene i egen rugekasse med luftestein. Når jeg endte opp med kun et egg, var det liksom ikke så aktuellt. En enslig pansermalle, og de som er flokk fisker!
Tenkte på at jeg straks venter yngel på guppy, og at det kunne være lurt å samle dem slik at pansermalle yngelen ikke ble enebarn.

La det enslige gyldne egget i ynglekasse i 43 litern. Skulle vel klekke snart. I dag var 3 dagen siden de ble lagt.

Hva ser jeg når jeg står opp i dag:
Sebrasneglen ligger og koser seg med den eneste egget jeg hadde!
Kunne gråte høyt så trist var det.

Har aldri hatt annet enn yngel i slike kar (fødekar), og da har jo sneglene vært gode kamerater for å spise opp overføldig for. Har jo lest at snegler kan ta egg. Det kunne lett vært forebygget om jeg har satt på gitterlokket. Desverre var det var ikke i mine tanker at noen skulle gjøre innbrudd og forsyne seg. Sukk. No får jeg aldri vite om dette egget klekket!

Håper at corydorasene mine endelig har skjønt dette med egglegging, for nå lengter jeg etter neste runde. De har jo gjort det en gang allerede. Så det er håp!
Det var synd

Men håp er det! Mye god mat og vannbytter med kaldt vann så er de nok snart i humør igjen

Jeg hadde lek flere ganger på mine c. paleatus i sommer, men yngelen døde, enda jeg var svært nøye med alt fra fóring til renhold. Nå har jeg 17 yngel igjen, og det går mye bedre denne gangen (enda jeg ikke gjør noe annerledes så langt jeg vet). Så det er absolutt håp!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap