Corydoras

Hei eg har nett satt opp eit 160 liters akvarium, og her skal eg blant annet ha Corydoras. Men eg vet ikke hvilken corydoras som er bra og fin og sånn.. Kan noen hjelpe meg med og finne en Corydoras til en 160 liter?
Plussmedlem
En fin stim med 20 corydoras går fint i 160 liter.
Hva er "fint"? Det beste er å se på bildene på fiskebasen angående corydoras.
Finn noen du liker
Så kan du spørre om de er "bra", lette å få tak i osv...
Tror mine ynglingser blir Corydoras trilineatus og Corydoras Sterbai. Går disse sammen? Er de lette og få tak i?
Nemo 321
Hei eg har nett satt opp eit 160 liters akvarium, og her skal eg blant annet ha Corydoras. Men eg vet ikke hvilken corydoras som er bra og fin og sånn.. Kan noen hjelpe meg med og finne en Corydoras til en 160 liter?



Å finne en corydoras type er ikke lett blant så mange fine typer. Jeg selv har en gruppe på 12 corydoras panda og en gruppe på 8 aeneus. Har tidligere hatt grupper på både albino og paleatus. Jeg startet med de billigste og mest vanligste corydorasene, aeneus. Di er etter min erfaring også greie å få til å leike, legge egg og yngle. Corydorasen begrenser seg i mitt tilfelle på pris, og du kan få corydoras fra ca 40 kr og opptil flere hundre lapper pr fisk i butikk. En kan være heldig å få kjøpt både enkeltindivider og grupper her på AF. Skriv corydoras i søkefeltet, så ser du om det pr i dag er noen annonser ute. Leiken til corydorasene og eggleggingen er et hyggelig skue jeg selv fikk oppleve når mine aeneuser la 150-200 egg forrige dagen forxxx gang.

Lykke til med valg av dine corydoras. Mvh Leif
Plussmedlem
Nemo 321
Tror mine ynglingser blir Corydoras trilineatus og Corydoras Sterbai. Går disse sammen? Er de lette og få tak i?


Ja, de går utmerket sammen. Corydoras er greie sånn
Også enkle å få tak i.
Prismessig så ligger sterbai høyere i dyrebutikken.
På forumet så selges de ofte for kr 50 - 75,- pr stk.
ok, takk for svar begge to!=D
trilineatus betalte jeg 75-80kr stykket i dyrebutikken (VF vel å merke). merk at disse nesten alltid blir solgt som c. julii (som ikke ligner engang) så hvis du vil ha triller må du bestille julii..
Plussmedlem
Bare hyggelig

Men husk at du bør kjøpe minst 5 - 6 stk av hver type.
Ok, takk for svar du og Sanne! Ja, eg tenkte og begynne med 5 av hver sort.
Hva med Corydoras adolfoi ? Blant mine yndlinger! )




[External Image]
oi, ehh... Nå ble eg i stuss... Eg klarer rett og slett ikke å velge! Trilineatus har eg bestemt meg for, men en annen sort klarer eg ikke velge, kan noen hjelpe meg med og velge..? Det er så mangen fine=D
Nemo 321
oi, ehh... Nå ble eg i stuss... Eg klarer rett og slett ikke å velge! Trilineatus har eg bestemt meg for, men en annen sort klarer eg ikke velge, kan noen hjelpe meg med og velge..? Det er så mangen fine=D




Ingen kan vel egentlig hjelpe deg med å plukke ut EN type corydoras. Det kommer mange spektere inn her. Hva liker du selv og hva har du tilgang til. Har 6-7 typer selv, men måtte ta utgangspunktet i hva som var tilgjengelig for meg via annonser og i nærbutikkene. Ta deg en tur til dine lokale zoo butikker å se først på hva dem har av utvalg. Ja mona, adolfoi er skjønne og en av mine favoritter, men har dem ikke selv blant mine. Men om jeg kommer over noen.....

Leif ;- =)
Ja, eg får vel det. Neste helg skal eg til Bergen og da blir det vel nytt innkjøp=)
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap