Corydoras schwartzi vanskelig å drette?

Har tenkt å skaffe meg er gruppe med c. schwartzi fordi di er så fine. Det som er litt artig med fisk generelt er jo oppdrett, men ser i basen her at dette er vanskelig og svært få har reg oppdrett på disse. Tror det kun var 3-4 reg her på AF. Er disse så vanskelige eller er det bare oppdrettere som ikke har reg sine oppdret. Hva gjør disse så vanskelige å få oppdrett på?
Den er vanskelig å få til oppdrett på. Ingen vet hvorfor den er så vanskelig.

Det er egentlig ganske merkelig, for det er en av de vanligste artene i handelen, men de man finner i butikker er stort sett viltfanget. Mulig det er "jukset" og at den drettes kommersielt ved hjelp av hormontilsetninger i f.eks. Tsjekkia, det vet jeg ikke.

Dette med at C. schwartzi er vanskelig å drette har jeg lest i flere år, på Corydoras-relaterte sider og rundt om på nettet. De få som har greid det, har mer eller mindre bare fått det til tilfeldig, har jeg inntrykk av.

PS!
Selv hos Corydoras-eksperten Ian Fuller skjedde det ved en tilfeldighet. I 1998 opplevde han lek og egglegging på denne arten i en "stocking tank".

mona o
Den[B] er[/B] vanskelig å få til oppdrett på. Ingen vet hvorfor den er så vanskelig. Det er egentlig ganske merkelig, for det er en av de vanligste artene i handelen, men de man finner i butikker er stort sett viltfanget. Mulig det er "jukset" og at den drettes kommersielt ved hjelp av hormontilsetninger i f.eks. Tsjekkia, det vet jeg ikke. Dette med at C. schwartzi er vanskelig å drette har jeg lest i flere år, på Corydoras-relaterte sider og rundt om på nettet. De få som har greid det, har mer eller mindre bare fått det til tilfeldig, har jeg inntrykk av. PS! Selv hos Corydoras-eksperten Ian Fuller skjedde det ved en tilfeldighet. I 1998 opplevde han lek og egglegging på denne arten i en "stocking tank".



Takk for svar Mona.Som vanlig gode svar fra deg og en god støtte spiller;-=)

Dette gjør meg jo bare enda mer tent på å prøve meg med disse. Jeg har fått 2 stk corydoras Mona som jeg ikke vet type navnet på, kanskje du kan hjelpe. Har bare to stk av denne og vil skaffe minst 3-4 til. Vet du navn og ca pris på disse? Skal når den nye reolen er oppe ha dem inn i et karr med bedre komfor, bl.annet sand grunn. Mvh Leif
Det er Corydoras trilineatus Lett å få tak i, de fleste butikker har den inne eller på listene sine. Men OBS! På listene er de feilaktig ført opp under navnet Corydoras julii! Så det er altså C. julii du skal be om eller si de skal bestille til deg.

Se på Inger Annes tråd her på forumet, hun har fått lek og egglegging på Trilineatus flere ganger. Hun har også et yngelkull av dem som er vokst opp
mona o
Det er [URLBLOCK1] :-) Lett å få tak i, de fleste butikker har den inne eller på listene sine. Men OBS! På listene er de feilaktig ført opp under navnet [URLBLOCK2]! Så det er altså C. julii du skal be om eller si de skal bestille til deg. Se på Inger Annes tråd her på forumet, hun har fått lek og egglegging på Trilineatus flere ganger. Hun har også et yngelkull av dem som er vokst opp:-)



Var ikke store forskjellen på dem nei. Men hvilken garanti har jeg for at jeg får den ene fremfor den andre. Noen kan ha em med rett navn og andre med Julii navnet. Hvordan ser jeg forskjell på dem? Kan det lønne seg for meg å ta noen bilder av mine to og ta med cameraet til butikken. Vil nødig blande to forskjellige typer corydoras
Tilfeldig bekjentskap
© Hans Rune Bø
Reklame for plussmedlemskap