Svevende cory

sitter og ser på karet mitt nå, og ser en litt pussig oppførsel til den minste trillen. "svever" på en måte, vibrerer ett lite stykke over sanden, som en kollibri på stedet hvil. er det et tegn på noe eller er det helt normalt? har ikke sett noen av de gjøre sånn før... og det er bare den ene.

svev nr 1, tatt med feil linse og forsent :p
[External Image]

svev nr 2
[External Image]

thank you for flying with corydoras air
[External Image]

Det kan ver starten på lek og egglegging.
Mine aeneus var slik før egglegginga.
hm, den lille er mye mindre enn de digre dundrene mine, men det kan jo være en hanne som akkurat har blitt kjønnsmoden, vet ikke helt når disse blir det.
men jeg hadde forøvrig noen dråper esha optima i karet igår...
hadde vært morro med minicoryer, men tviler. de er ikke så veldig opphisset av seg, selv om den lille leker kollibri fremdeles. har heller ikke nok utstyr til å ta ut eventuelle egg og slikt på en stund, desverre. men gjør jo ikke noe om de mister jomfrudommen sin :p
Det er opphisselse ja Ser det alltid på mine Coryer før lek, særlig er hannene sånne "kolibrier" som står og dirrer litt i "lufta". Det er sannsynligvis med på å gi hunnene signal om at nå er det noen hanner som er klare for lek.
næmmen, har den eshaen så god effekt? er nemlig det eneste nye som har blitt tilført, gadd ikke vente til vannbyttedagen for å prøve :p også slik oppførsel bare ett døgn etter jo :p

har og gitt litt stoff til venusene, kanskje det blir fler sytråder der og
Når det gjelder trilineatusene så virker det som om disse helst leker før vannbytter og ikke etter. Det er altså ikke noe sjakktrekk å bytte vann for å få de i gang.
hm, jo en tanke det. men jeg er desverre ikke så regelmessig av meg, og det trengs ett vannbytte der denne uka.. nå har de fått eikeblader, når disse finner det for godt å dette ned på bunn :p

de har fartet litt rundt idag og, ett par av dem har svømt opp og ned veggen. men så stille igjen.
Sanne
jeg hadde forøvrig noen dråper esha optima i karet igår...


hva er det? hormoner?
Tom Anders
[QUOTE=Sanne]jeg hadde forøvrig noen dråper esha optima i karet igår...


hva er det? hormoner?

dette :)
jeg fant det rett føre du svarte
Jepp ser ut som hormoner, ja.

Markedsført som mineraler.

(Sa han før han tok av seg kynisk-hatten igjen.)

funker gjør det ihvertfall ;p
Så utrolig fine disse fiskene er! Får man tak i disse fra vanlig butikk?
jada, corydoras trilineatus er ikke så sjeldne. merk at de nesten alltid blir solgt som leopard cory eller corydoras julii ( ligner ikke engang). mine kosted 75 og 79 kroner stykket for viltfanget fisk. ikke så værst pris synes jeg.
flotte fisk, men har tendens til å være litt sky etter den første turbotida har lagt seg.
Det blir i tilfelle en stund til jeg anskaffer meg slike, så hyl ut om du vil selge noen av babbisene dine etterhvert
har ikke kommet egg ennå, smågutta er hypre men de digre dundrene ser ikke ut til å ville skvise ut noe ennå, selv så digre som de er :p de bare erter meg :p
Tilfeldig bekjentskap
© Aqva Terra Eco Tours, Felipe Cantera
Reklame for plussmedlemskap