Corydoras melanotaenia, noen spørsmål

har trålet basen og lister etter en coryart som skal dele "rom" med mine triller i ett nytt kar.
blikket mitt falt på Corydoras melanotaenia, den var nydelig. men jeg ser at det er meget få som har registrert at de har denne fisken, så jeg lurer på om denne er relativt enkel å få tak i, eller om den er sjelden og svinedyr :p
og om noen vet litt om lynnet til denne så setter jegg pris på den informasjonen også
Inaktiv bruker
Hei Sanne Nå er jeg ikke mormor riktig enda, men jeg hopper i det Ja, Corydoras melanotaenia er nydelig. Har seks stk. som opprinnelig kommer fra Mona o via Marianne. Har ikke hatt de så veldig lenge, men erfaringen hittil er at de er mye framme, nysgjerrige og på leting etter mat hele tiden. En veldig aktiv cory De går sammen med Corydoras similis hos meg, og det har faktisk hjulpet de sjenerte similisene til å være mer frampå.

Legger ved et bilde fra foringen med meitemarksticks. De ble helt ville. (Sjekk den nest til venstre, ser ut som den smiler). Den turkise fargen kommer ikke så godt fram på bildet her, men du skulle ha sett når sola skinner inn.... (har ei stor rot som avgir mange småbiter, så se bort fra brune "ting" på bildet).

Aner ikke om den er vanskelig å få tak i/pris, men det går an å høre med dyrebutikkene i nærheten av deg.

jippi, akkurat svaret jeg ønsket meg, trillene mine er nemlig ikke av de mest aktive når lyset er på og det er folk i rommet :p
skal se om jeg får tak i dem =D
Her er et par bilder til av C. melanotaenia Jeg har ikke arten lenger, solgte både de voksne og avkommet deres, men de er uten tvil fargerike. Det ene bildet er den som Torhild viser bilde av, men mine bilder viser dem som små (før de ble solgt) De var fargerike allerede da Bilder viser aldri de fullstendig riktige fargene på disse, de er mer fargerike i virkeligheten.

De er uten tvil den mest aktive Coryen jeg har vært borti. Full pinne hele dagen

[External Image]

[External Image]
de er bare nydelige vak hadde jo møte på krizoo i stokke i kveld så jeg tok jo selvfølgelig sjangsen til å spørre om disse.
de er nok ikke altfor vanlige da de ikke sto på denne ukas liste, men det er greit, jeg har ikke dårlig tid. får bare følge med og spørre nå og da
Inaktiv bruker
Hvis du tar deg en Oslo-tur, så har de VF C. melanotaenia på Dyrego Oslo City nå. Fikk lista på mail i går
ååå! men, jeg har jo bare ett karantene kar med venusyngel i som jeg kan ha de i... og, oslo. er ett stykke å dra...hm, skal gå over karet imorra, se hva jeg kan få til. ville helst da venta til neste lørdag med å dra, men ikke sikker at de har dem da =/ du visste ikke tilfeldigvis prisen på de?
Inaktiv bruker
Nei, vet ikke prisen eller hvor mange de har inne.
hm,er mulig å dra innover på mandag, men jeg får ei 45 min glipe når jeg skal hjem med venting mellom 2 busser. får vel ta med en god tjukk genser som polstring for påsane :p
skal bli en sann fornøyelse å se disse småtassene farge skikkelig ut =D

[External Image]

49kr/stk, ikke ille pris i det hele tatt
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap