- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Æsj.. coryene mine dør..
Æsj.. coryene mine dør..
Postet 31.10.08 kl 18:39
Postet 31.10.08 kl 18:43
Postet 31.10.08 kl 18:45
Postet 31.10.08 kl 18:48
Postet 31.10.08 kl 18:50
Det var derfor jeg spurte spesifikt om ektozon
Ektozon er stort sett ikke annet enn (rådyrt) salt, noe maller og cory tåler dårlig. Cory skal derfor ikke ha ektozon tilsatt vannet.
Utrolig synd, men dyrebutikkene prakker på stort sett alle denne ektozonen uten å si at det er så og si nøyaktig det samme som salt - og hvert fall uten å si at maller og corydoras ikke skal ha salt i vannet.
Jeg håper at det er dette som har vært problemet hos deg (håper er litt stygt, men poenget er at da vet du hvert fall hva som har gått galt!), og at det nå løser seg. Ta et vannbytte og ikke tilsatt ektozon lengre, så er du hvert fall på den sikre siden.
Ektozon er stort sett ikke annet enn (rådyrt) salt, noe maller og cory tåler dårlig. Cory skal derfor ikke ha ektozon tilsatt vannet.
Utrolig synd, men dyrebutikkene prakker på stort sett alle denne ektozonen uten å si at det er så og si nøyaktig det samme som salt - og hvert fall uten å si at maller og corydoras ikke skal ha salt i vannet.
Jeg håper at det er dette som har vært problemet hos deg (håper er litt stygt, men poenget er at da vet du hvert fall hva som har gått galt!), og at det nå løser seg. Ta et vannbytte og ikke tilsatt ektozon lengre, så er du hvert fall på den sikre siden.
Postet 31.10.08 kl 18:54
Postet 31.10.08 kl 18:57
Postet 31.10.08 kl 19:02
SalmonSushiÅhh guudd. Skal de ikke ha det? Uff, nå blir jeg skikkelig flau! Jeg har tilsatt litt Ektozon ved vannbytte. Skal de ikke ha det eller?
Ektozon løfter PH og hardhet, mollyene dine var sikkert fornøyd og ancistrus tåler det meste... Men om du søker i databasen ser du at man ikke klarer å få til riktige vannverdier til både molly og corry i samme kar...
Postet 01.11.08 kl 07:57
Postet 01.11.08 kl 08:38