Hvilken corydoras

Inaktiv bruker
Hei og god kveld alle medlemmer.

Jeg var i en butikk i dag og så en stim med denne coryen i at akvarie med kampesteiner som bunn og ble nesten målløs av det jeg så. Jeg spurte vedkommende bak disken om hvilken art det var men h*n kunne ikke svare men prøde i allefall å lete etter svar på bestillingen fra butikken.

Da jeg fortalte vedkommende om at coryer trenger finkornet bunn, takket hun meg for det og skulle flytte dem over i et kar med platy som hadde sandbunn.

Men tilbake til saken. Kan noen si meg hva for en cory dette er?

Mvh
Kai
Jeg aner ikke, men den var skikkelig fin. Aner jeg enda en corydoras art på ønskelista mi?
Tipper det er denne
Litt ulik på noen av bildene, men om en søker litt på nettet finner en en del som ligner mer...
Inaktiv bruker
ElinH
Jeg aner ikke, men den var skikkelig fin. Aner jeg enda en corydoras art på ønskelista mi? ;)


Ja det er snart jul og jeg rekner med du har vært snill i år også slik at julenissen gir deg det du har på ønskelista di

Her er forresten et annet bilde.
Inaktiv bruker
Digi
Tipper det er denne [URLBLOCK1] Litt ulik på noen av bildene, men om en søker litt på nettet finner en en del som ligner mer...


Takk for hjelpen.

Det er en slående likehet mellom mine 6 stk og noen bilder fra basen ja.
Er bildene tatt samme dag som du slapp dem ut i akvariet ditt, kairo?
I mange tilfeller kan det være vanskelig å gi sikker id da, fordi korrekte farger og mønstere er "bleknet bort" på fiskene akkurat da. I morgen vil nok fiskene ha roet seg ned og kanskje vise mer riktige farger.

Har de en godt synlig sort flekk på haleroten, er det nok Corydoras similis.

Men på det ene bildet du la ut, synes jeg egentlig den minnet litt om en litt mindre vanlig art; en blek variant av Corydoras bondi.

Alt avhenger av om den har en halerot-flekk eller ei. Ser ut som det kan skimtes en som bare er bleknet bort akkurat på bildene (pga transportstresset).

Ta nye bilder i morgen og legg ut her, da vel..?
Inaktiv bruker
mona o
Er bildene tatt samme dag som du slapp dem ut i akvariet ditt, kairo? I mange tilfeller kan det være vanskelig å gi sikker id da, fordi korrekte farger og mønstere er "bleknet bort" på fiskene akkurat da. I morgen vil nok fiskene ha roet seg ned og kanskje vise mer riktige farger. Har de en godt synlig sort flekk på haleroten, er det nok Corydoras similis. Men på det ene bildet du la ut, synes jeg egentlig den minnet litt om en litt mindre vanlig art; en blek variant av [URLBLOCK1]. Alt avhenger av om den har en halerot-flekk eller ei. Ser ut som det kan skimtes en som bare er bleknet bort akkurat på bildene (pga transportstresset). Ta nye bilder i morgen og legg ut her, da vel..? :-)


Hei Mona og takk for svaret ditt.
Skal ta nye bilder og legge ut av dem. Da jeg ga dem mallefor i kveld kunne jeg ikke umidelbart se noen endringer i fagemønstret deres men jeg skal være ærlig og si at jeg ikke studerte alle seks.
Det som uansett er gledelig er at de ser ut til å ha det bra i akvariet. Alle er aktive og knuffer og dytter for å komme til på foret jeg gir dem. Apetitten er bra på alle mine fisk.
Mange mener nok at jeg har for mange i akvariet, men det er midlertidig inntil 180 liter'en er klar.
Har en egen tråd om det hvis det pirrer nyskjerrigheten din Mona

Håper vi kan være gode venner lenge her på forumet.

God natt.
Inaktiv bruker
kairo
[QUOTE=mona o] Ta nye bilder i morgen og legg ut her, da vel..? :-)


Her er et nytt bilde av fire stk samlet etter en runde i akvariet.
Det ser ut som Corydoras similis Riktignok kommer ikke haleflekken så tydelig frem på bildene, men det ser ut som den er der. De kan jo være unge også, og det kan ha betydning for mønsteret.

En veldig pen art!
Inaktiv bruker
mona o
Det ser ut som Corydoras similis :-) Riktignok kommer ikke haleflekken så tydelig frem på bildene, men det ser ut som den er der. De kan jo være unge også, og det kan ha betydning for mønsteret. En veldig pen art! :-)


Hei Mona.

Når jeg ser på de nå der de roter rundt i grusen så synes jeg de ligener på både c. similis og c. bondi.

Hmm kan jeg ha fått både og? Ekspeditøren sa de hadde minst 3 forskjellige men visste ikke hva de het. Under fangsten så de ganske like ut.
Skal prøve å ta bilde av dem enkeltvis for å se etter forskjeller.
Inaktiv bruker
Er det noen som veit hvilken corydoras dette er?
Denne malla fikk jeg med gratis fra dyrebutikken. Men hu som jobba der ante ikke hvilken malle det var? Noen som har en anelse? (bilde 1.)

På bilde nr 2. er det også en malle jeg ikke aner hva er. Er det bare en blek metallpansermalle?
det første er hvertfall en c. trilineatus
Inaktiv bruker
Sanne
det første er hvertfall en c. trilineatus :)



Takk for svar
den andre kan se ut som en concoulor.
Ninus
Denne malla fikk jeg med gratis fra dyrebutikken. Men hu som jobba der ante ikke hvilken malle det var? Noen som har en anelse? (bilde 1.) På bilde nr 2. er det også en malle jeg ikke aner hva er. Er det bare en blek metallpansermalle?


Bilde en er som nevnt ovenfor C. trilineatus,
og nr to ser ut som en blek C. aeneus.
Inaktiv bruker
Takk for svar
Jeg er ikke så dreven på disse mallene enda
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap