Hvor mange corydoras?

Har et 160l, litt spes. mål på dette 80cm langt,har 2 nøkkelhullciklider, 11 rosentetra, har tenkt til å ha 2-3 ancistrus sp., hvor mange corydoraser vil det være forsvarlig å ha i karet?
Har også et 260l med 3 ancistrus sp., 6 corydoras metae, 2 rød kurvciklider, 6 platy, 2 perlegurami og 8 diamanttetraer, ønsker å ha 2-3 metaer til, er det ok å ha flere, eller blir det for mange?

Du kan doble stimen med coryer i 260 L uten problem etter min mening.
vil tro det går bra å ha en vanlig gruppe med cory i 160 literen din, på 6-8 stk.. i 260 literen tror jeg ikke det er noe i veien for å ha et par metae til.
er ikke noe ekspert, men du har jo ikke så mange bunnfisk, så det må da gå bra.
Litt avhengig av hvor mye bunnareal det er ledig tror jeg nok du har plass til endel mer. Husk at de gjerne vil ha noe de kan gjemme seg bak/under også.

Ca 15 i 160l og 20-25 i 260l bør gå helt fint.

Vær obs på ancistrusene- noen av dem har KMS og plager coryer
KMS er som PMS bare KONSTANT

Ene ancistrushannen min drepte nesten en aenus jeg hadde i en 70l..... ettersom jeg ikke er direkte overfølsom puttet jeg den direkte oppi 128l min som dengang hadde en gruppe aenus. Var sikker på den skulle dø, den var et skikkelig vrak men jeg tenkte den kunne nå få en sjanse til å dø av seg selv-evt klare seg. Jaggu gikk det bra og den ble viktigste hunnen i den gruppen som jeg fikk flere kull på
Tusen takk for svar, ancistrusene mine i 260l er veldig snille mot metaene, er ofte på samme sted, spes. ved mat tid, ingen problemer der, spiser sammen og "sover " ofte under den ene rota sammen, har mange gjemme steder.
Karl Inge S
Vær obs på ancistrusene- noen av dem har KMS og plager coryer :(

No fikk jeg svar på noe jeg har lurt på lenge.
Har hatt 2 ancistrusdamer som er veldig hissige mot coryene mine. Den første ble roligere når ho kom over i et større kar, og fikk en kar(mann). Ho som er hissig no er i et mindre akvarium, og det går nesten på helsa laus på mine buepansermaller.

Kansje jeg må flytte den hissige over i et annet kar om det er ei dame med KMS. Da er det jo ikke noe forbigående.

Har ungdom på nesten 3 måneder som jeg er rimelig sikker på må være gutt. Kanskje han tåler bedre selskap av cory?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap