Annengangs bestilling, eques - highfin aeneus nå ?

Idag er mine nye Eques levert som viser seg definetivt ikke å være Eques. For tre uker siden fikk jeg beskjed om de kunne levere Eques. Da fikk jeg 12 stk Corydoras Aeneus highfin. Fikk beskjed om at det var gjort en feil fordi han som pleide å sende fisk var på reise... men i dag skulle de riktige komme. Her er bilde av dem, likner litt på axelrodi men ikke helt ??? fikk tatt et bilde, noen som har forslag ?

blir mange kar på meg før jeg får den riktige Eques ser det ut om...blir spennende dette. Kan bestille feks Eques en gang i måneden å vente på hva som kommer....
Plussmedlem
Hvorfor godtar du dette ved å ta imot fisken?
får de gjennom butikk, butikken tar de tilbake når det kommer feil fisk. I utgangspunktet er det jo frustrerende for butikken også. Han får lister over hva han kan bestille. Så får han levert noe annet. Siden jeg tar de direkte uten mellom stop i butikken så blir det slik at de går her en stund for ikke å stresse dem igjen med en gang. Så kan jeg levere dem tilbake, hvis jeg vil...
Plussmedlem
Ja, kjedelige greier.
Men jeg har sett det ofte i butikker her omkring. Butikkene bestiller en type, men får noe helt annet.
Kan virke som om enkelte (mange?) leverandører ikke tar det så tungt om de sender feil fisk. De må jo fylle opp transportkassen...
Er de "tom" for en type, så virker som om de tror at en corydoras er en corydoras, en fisk er en fisk.

Håper de ikke forlangte samme pris for en aeneus og en eques...
Det var jo kjipt med feil fisk da.
På den ene akvariesjappa her har de bare skrevet "corydoras" på kara med det i, samme hvilken modell de putter oppi, og samme pris på alle. Ganske kjekt egentlig, men litt irriterende hvis man ikke vet hva som er oppi der
Der kunne jeg tenkt meg å vært, kanskje man får tak i noen billige godbiter.
Nei, det er for det meste paleatus eller aenus, evt oppnedcorydoras
donadoni
Her er bilde av dem, likner litt på axelrodi men ikke helt ??? fikk tatt et bilde, noen som har forslag ?


Det kan være en C. axelrodi, for de kan variere en del i mønster/farger. Men bildet ditt var bittelittegranne dunkelt og litt langt unna. Kanskje et par bedre bilder når fisken har begynt å føle seg hjemme og farger ut skikkelig vil oppklare mer
Ellers synes jeg et øyeblikk den kunne ligne en del på Corydoras loxozonus...?
Jeg synes ikke den ligner på loxozonus. Jeg er 95 % sikker på at det ikke er den. Derimot ser den ut som en axelrodi, eller evt. en variant som ligner. Jeg synes jeg husker langt bak i mitt hode at det er en cory med C- eller CW-nummer som ser ut som en axelrodivariant. Men jeg er ikke 100 % sikker på det. Det er bare noe jeg synes jeg husker jeg har vært borti. Jeg skal se om jeg finner igjen det jeg har sett. Jeg er 100 % sikker på at hvis det er som jeg husker, så dumpet jeg borti det i forumet på Planet Catfish.
Inger Anne
Derimot ser den ut som en axelrodi, eller evt. en variant som ligner. Jeg synes jeg husker langt bak i mitt hode at det er en cory med C- eller CW-nummer som ser ut som en axelrodivariant.


CW021 kanskje?
forsøker et par bilder til, men som dere sier...de er nok litt bleke enda.
Det var nummeret jeg lette etter, Mona. Jeg fant nemlig tråden jeg husket jeg hadde lest. Her er den, og den sier også noe om forskjellen mellom axelrodi og CW-21.
Det er nok ikke CW021.

Når man ser på de to siste bildene postet her i tråden, så går de to sorte strekene langs kroppssidene (den tykke og den tynne) sammen i en V nede ved haleroten. Det gjør den hos C. axelrodi, men visstnok ikke hos CW021.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap