Corydoras albino uten barter

Har nå sett at et par av mine Corydoras Albino er nær uten barter, den ene er totalt uten barter. Har målt nitritt og har ikke antydning av det. Bytter vann hver uke slik som på di andre karrene mine med Corydoras. Underlaget i dette karret er sort sand/grus. Har masse planter og god strøm fra pumpa. Virker som bartene på disse to "tærer" bort? Noen som aner hva dette kan være?

Leif

Edit: Har akkurat vært nede for å titt nermere på disse uten barter. Den som er helt uten barter er ei hue som akkurat la egg!!! Hehe, hun er da i form allefall, men likevel noe galt???
Hvis grusen din har skarpe kanter, så kan bartene bli slitt bort.
jankis
Hvis grusen din har skarpe kanter, så kan bartene bli slitt bort.

Er klar over dette jankis, men har samme sand i et annet karr, men har ikke hatt det problemet der, med di corydorasene som går der. Må være noe annet som ikke er som det skal være.
Plussmedlem
Hei, Leif.

Har du lest om bunnlag som kan ha "dårlige" bakterier?
Slikt kan oppstå ganske plutselig, men er vanskelig å bli kvitt uten fullstendig skifte av sanda.
Bartene til corydoras kan bli borte p.g.a. av dette.
Loomis
Hei, Leif. Har du lest om bunnlag som kan ha "dårlige" bakterier? Slikt kan oppstå ganske plutselig, men er vanskelig å bli kvitt uten fullstendig skifte av sanda. Bartene til corydoras kan bli borte p.g.a. av dette.

Takk Loomis.
Har sand så jeg kan bytte, så da prøver jeg dette.
Vil bartene vokse normalt ut igjen? Og tar det lang tid?
Har da flyttet fisken til et annet karr og tatt ut alt av karret. Ettersom denne sorte sanden/grusen er så fin og ikke så gml har jeg ikke lyst til å kaste den. Kan jeg koke den og skylle den for så å bruke den igjen ved en senere anledning? eller er det så at den bare er å kaste?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap