Øke vannstand, corydoras yngel

Jeg har flyttet en del av corydoras yngelen min til 54 litere. Før jeg flyttet dem tok jeg 50% vannbytte, men gikk tom for mellomlagret vann. Istedet for å ta noen sjanse lot jeg heller karene ikke være helt fyllt opp.

Så flyttet jeg ynglene, og dette gikk kjempebra.

Alle er mellom 6 og 8 uker gamle.

Jeg synes ikke det er noe pent å se vannlinja, og skulle derfor ha fyllt opp karene helt.

Men! Så er det dette problemet med at cory yngel kan dø dersom vannstanden endrer seg, da. Det mangler en 3-4 cm før karene er fyllt opp.

Er dette risikabelt? Eller er de så store nå at de bør tåle denne endringen?

Er det usikkert bør jeg vel fange inn alle sammen , fylle karet og deretter slippe de ut igjen, men det er så mye jobb at jeg spør her før jeg evt. starter den operasjonen...!
3-4 cm endring i vannstanden vil ikke ha noen ting å si.
Det har jeg erfart opptil mange ganger
Som nubbe sier er dette ingen fare. Jeg har flyttet mange av mine coryer og flere typer tidligere enn hva du nevner og etterfylt betraktelig mer vann enn 3-4 cm og det har gått helt bra. Lykke til med yngelen. Hvilken type er det?

Leif
Loffa:

det er weitzmani, atropersonatus, metae og schultzei. Paleatusene er store nok til å takle det meste tror jeg

Høres bra ut at dette ikke er noen fare. Jeg vil ikke ta noen sjanser overhodet med mine dyrebare små
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap