Corydoras panda i hus - hurra!

Endelig er også jeg lykkelig eier av en gjeng på 7 panda pansermaller! !
Var egentlig innom for å fylle opp med noen aeneus herrer. Har kun en hann og tre damer, da jeg fant disse flotte pandaene. Det var liksom skjebnen.

Leste i kunnskapsbasen at panda pansermallen helst skal ha temperatur under 25 grader. Dette akvariet ligger på 25 - 27 grader. Har kuttet ut ekstra varme faktisk.
Blir det for varmt? Har ikke lyst å miste dem når jeg endelig har fått dem i hus.

De er ganske små enda i forhold til aeneusene, så de er vel unge. Spennende om de engang i fremtiden kanskje legger egg.


Inaktiv bruker
gratis med en aldeles nydelig corydoras =
Kjekkt med enda en som skjønner ar coryer er nydelige fisker ,blir vel sikkert flere på deg og
Takk for innleggene.
Det er nok Mona O som har smittet meg med Cory feber! Hun er helt utrolig engasjert og kunnskapsrik.

Ja pandaene er helt nydelige.
Svinser rundt omkring og utforsker fortsatt.
Synes at de ser ut som småskurker med den svarte "maska" rett over øynene. Stilig.

De har delt seg litt opp. Det er 4-5 som stimer sammen og et par som svinser sammen med de andre coryene.

Er veldig spent på sammensetningen av gruppen - mht herrer/damer. Litt for tidlig å se enda.

Stor panda gruppe på plass.
Kjøpte 7 til for 2 dager siden.
Nå er de 14 - tror jeg. Vanskelig å telle om det er noen som har falt fra.

De samler seg i små grupper og på kveldene suser de opp og ned langs glasset. Veldig artig.

Det er egentlig litt rart at aeneus som er så vanlig er så vanskelig å få tak i når lokalt, mens de har endel andre sorter inne. Kan hende at går ut fortere?

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap