Cory egg.. trenger råd.

Fikk tatt vare på en god del av dem så de ikke ble spist.. Men så kommer spørsmålet...
Hvordan går jeg frem når dette er blitt yngel??
De er jo bittesmå, så hva fores de opp med?
Hvordan skal jeg holde dem(kar og filter?) og hvor ofte bør jeg skifte vannet?

Tips til nybakt corybestemor ønskes!

Her er det en artikkel om oppdrett på Corydoras adolfoi, men fremgangsmåten er noenlunde lik for alle coryer. Håper du finner svar på mesteparten av spørsmålene dine der
Tusen takk for link

Har funnet 3 nyklekte små idag, og det kommer nok flere om ikke lenge ser det ut til Må på dyrebutikken imorgen og kjøpe fôr så det er klart når den tid kommer.
Så får vi se om noen vil vokse opp her...
Har nå en hel armada med små nusselige cory yngel nå. Ikke fått oversikt over antall, siden jeg ikke har fått tak i pippetter. utrolig vanskelig ting å få tak i tydeligvis.. For hadde ikke den butikken jeg var i idag, så må prøve de andre imorgen. Vrient og rekke alt uten bil gitt...
Nesten alt klekket iløpet av dagen idag, resten kommer nok imorgen eller dagen etter. Krysser fingrene for at noe overlever.. Første gang jeg prøver å drette coryene
Gratulerer så mye! Får håpe du får tak i det du trenger. Har ikke satt meg så mye inn i slikt siden jeg ikke har prøvd å få fram yngel på mine. Hva slags cory er det?
c. aeneus. Har trilineatus også, men ikke sett noe egg der enda. Muligens at de andre fiskene der spiser opp før jeg ser noe.
Har lenge tenkt på å prøve å drette noen av dem, men bare ikke bestemt meg.. Men nå bestemte fiskene for meg, så da var det lett
Linka
siden jeg ikke har fått tak i pippetter. utrolig vanskelig ting å få tak i tydeligvis.. For hadde ikke den butikken jeg var i idag, så må prøve de andre imorgen.

Hvis du vil ha tak i pipetter, så får du kjøpt dem i 5-pack HER på Panduro Hobby. Jeg sikret meg 10 pakker av dem via nettbutikken, så jeg har en stund iallefall (de slites jo ut etter en tids bruk, det er bare plast)

Må si at pipetter for meg er helt uunnværlig i akvariehobbyen, jeg bruker dem til alt! Dosering av plantegjødning, medisiner, ph-senkende middel i vannet, sortvannsekstrakt, flytting av yngel, suge opp smårusk i yngelkaret.... Listen er lang, og jeg bruker mine pipetter hver eneste dag, flere ganger om dagen
Særlig avhengig av pipettene er jeg til dosering av eikebarkekstrakt (ph-senker) i mine 30 liters vanntønner, det blir eksakt samme dosering hver gang og ikke "sånn ca på øyemål-dosering"
Skal tråle apotekene i byen imorgen, og finner jeg ikke der så skal jeg jaggu bestille imorgen den dag fra panduro..
Er jo kjekke ting og ha i hus uansett nesten...
Fant en pipette som skal brukes til aroma olje(den er 100% ubrukt!) men den funker bare så vidt og få unna skall rester med..
Var ikke EN pipette og oppdrive i hele byen...
Så nå har jeg bestillt fra panduro. Dumt at de har 190 kr som minste mulige beløp der.. Jaja, fikk noen gaver ihvertfall da
Nå prøver jeg meg på å klekke artemia. Første gang, så får se om dette går bra. Har ikke noe spesiell sil til dem, hva annet kan jeg bruke?
kan jeg bruke en tøybit, eller vil de bare henge fast der? Er hjemme med en syk unge, så har ikke store mulighetene til å komme meg på butikk og handle sånt..
Aha.. Tenkte ikke på det jeg
Får tigge til meg noen fra husverten. Drikker ikke kaffe selv så har ikke sånt i huset...
Tilfeldig bekjentskap
© Carl Peter Laursen
Reklame for plussmedlemskap