Forskjell på albinopansermalle og metallpansermalle?

Er det en forskjell på væremåte, oppdrett o.l. på metallpansermalle og albino utenom farge?
Puncher denne. noen som kan gi meg litt info, med tanke på at jeg kjøpte 4 albino pansermaller igår
Enkelt og greit, nei, det er ingen forskjell på dem.
ok, da så. kjempegreier. det vil si de er veldig enkle å få yngel med da ?
det er jo samme som vanlige aneus. og det er ingen garanti at yngel av disse blir albino. det er jo bare en genfeil som gjør at de blir albino, men genfeilen er ikke arvelig.
Tom Anders
det er jo samme som vanlige aneus. og det er ingen garanti at yngel av disse blir albino. det er jo bare en genfeil som gjør at de blir albino, men genfeilen er ikke arvelig.


Ikke for og være kjiping eller frekk på noen måte men de heter aeneus.
Men tilbake til poenget, jeg har hørt at genefeilen kan overførest via avl men det er nokså hipp som happ. Kan hende du får et helt kull med albino eller det kan hende du ikke får noen.
ok. da har jeg fått svarene jeg ville ha. da kan altså albino- og vanlig metallpansermalle gå i lag og parre seg uten at jeg gjør noe galt;P
akvafanist
ok. da har jeg fått svarene jeg ville ha. da kan altså albino- og vanlig metallpansermalle gå i lag og parre seg uten at jeg gjør noe galt;P


Ja jeg skulle tro det ikke blir noe problemer.
Ingen problemer med det.

Aeneus albino er ingenting annet enn en helt vanlig aeneus, uten fargepigment
Tom Anders
det er jo samme som vanlige aneus. og det er ingen garanti at yngel av disse blir albino. det er jo bare en genfeil som gjør at de blir albino, men genfeilen er ikke arvelig.

Albinisme er arvelig

Om begge foreldrene er albino så blir alle avkom albino.
En av hver og det blir enten ingen albinoer (bare bærere) eller en fjerdedel albino, en fjerdedel vanlige og to fjerdedeler bærere (statistisk sett). For mer informasjon sjekk ut innlegg 7 her i denne tråden. Dette handler om ancistrus, men fungerer likt uansett art.
takk. for det er jo en herlig fisk. skjønner godt at det er mange sin favoritt småfisk
Ja, pansermaller er utrolig morsomme å ha i karet.

Må forresten nevne en ting til når det gjelder albino-pansermaller. Ikke alle albinoer er nødvendigvis aeneus selv om brorparten av de som selges er det. Mener jeg har vært borti noen skriverier om at et par andre arter som også oppdrettes for salg i albino-varianter.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap