Cory egg, må flytte de fort

tror jeg, har sett en og annen klase lagt de siste dagene, men sneglene har krasja de og spist opp før jeg fikk sukk for meg.
Satte inn to nye coryer i dag, dette er vanlige aeneuser så d er sagt. Satte som sagt inn to nye i dag, og oppdager nå i kveld masse egg, og vet jeg må være snar...
Vet jeg har lest hva, og hvordan men finner d ikke igjen her og nå- skal jeg bare plukke eggene opp forsiktig og ha de over i en separat bolle, skifte ut masse vann hver dag og vente?
Hørt att det kan vere lurt og bruke en luft pumpe med bruse stein for og lage sirkulasjon
Discus 123
Hørt att det kan vere lurt og bruke en luft pumpe med bruse stein for og lage sirkulasjon ;)

Ja,d høres ikke så rart ut, men vil ikke d bli noe voldsomt i en liten gullfiskbolle?
Har en slik, den minste tror jeg- men den romisterte noe forferdelig i 60 literen min?
Denne artikkelen om oppdrett på Corydoras Adolfoi kan kanskje være til hjelp. Det er samme fremgangsmåte på de fleste cory-arter vil jeg tro.
Jeg fant, jeg fant
det jeg hadde lest før ,når jeg bare fikk tid til å tenke har flyttet eggene over til en gullfiskbolle og satt luftestein på...litt mindre "ståhei" med den nå synes jeg, men den kan fremdeles konkurere med en aldri så liten "kompressor"
Har ikke så store forventninger, men det kunne vært morro i alle fall - å få noen egne "bebiser"
Er blitt så utrolig hekta på disse, var jo bare tilfeldigheter at jeg ente opp med akkurat aeneuser, og er vel blitt fiskebutikkenes "skrekk" her omkring iom at jeg er å kjøper de de har og har fremdeles bare endt opp med 7 stk !!?
Men d er jo fordi de aldri har mer enn toppen et pr stykker av akkurat de, nei nå lyger jeg- de hadde en gang 3 igjen og de fikk jeg))
Jeg er i alle fall glad for at de med eggene har vist meg at de trives og har d bra i karet mitt))
Tante Astrid
[URLBLOCK1] artikkelen om oppdrett på Corydoras Adolfoi kan kanskje være til hjelp. Det er samme fremgangsmåte på de fleste cory-arter vil jeg tro.

Takk til deg tante astrid, hadde allerede funnet en annen artikkel, men denne var enda mere utfyllende
Jeg ser jo at dette lett kan bli "mye" jobb, i tilegg til min nye "orntlige" jobb, å at jeg sikkert ikke blir den enkleste å leve med så snart jeg ser om d er "liv" laga i bollen min, men d får så være))
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap