- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Corydoras med svarte prikker på siden hvilken type er d
Corydoras med svarte prikker på siden hvilken type er d
Postet 20.03.09 kl 22:41
Endret: 20.03.09 kl 23:14
Postet 20.03.09 kl 22:46
Postet 20.03.09 kl 22:50
Endret: 20.03.09 kl 22:51
Jeg tenker med en gang på Corydoras agassizii
Når du skriver svarte prikker tenker jeg med en gang på Corydoras agassizii . Den finner du svært ofte til slags i de fleste akvariebutikker. Men siden dette skulle være en vanlig oppdretvariant kan det ikke være den da den ikke kan drettes i fangenskap.
Ta en titt her så han du se om det noen som det kan være.
Har du mulighet til å ta 1 bilde eller 2 ?
Ta en titt her så han du se om det noen som det kan være.
Har du mulighet til å ta 1 bilde eller 2 ?
Postet 20.03.09 kl 23:50
Endret: 20.03.09 kl 23:51
Har ikke mulighet til å ta bilde nå
,har ikke mulighet til å ta bildenåFisken MagnusNår du skriver svarte prikker tenker jeg med en gang på [URLBLOCK1]. Den finner du svært ofte til slags i de fleste akvariebutikker. Men siden dette skulle være en vanlig oppdretvariant kan det ikke være den da den ikke kan drettes i fangenskap. Ta en titt [URLBLOCK2] så han du se om det noen som det kan være. Har du mulighet til å ta 1 bilde eller 2 ?
Postet 20.03.09 kl 23:59
Litt nærmere beskrivelser kan hjelpe
Hvor den er prikkete, hvordan de er plassert, henger de sammen eller hver for seg, er finnene prikkete, andre større flekker i tillegg osv.
Om det er en vanlig oppdrettsvariant så kan jeg jo tippe Corydoras trilineatus som er en av de aller vanligste i handelen, eventuelt Corydoras sterbai. På disse to artene henger riktignok prikkene sammen til et mønster så jeg vet ikke om det stemmer helt
Hvor den er prikkete, hvordan de er plassert, henger de sammen eller hver for seg, er finnene prikkete, andre større flekker i tillegg osv.
Om det er en vanlig oppdrettsvariant så kan jeg jo tippe Corydoras trilineatus som er en av de aller vanligste i handelen, eventuelt Corydoras sterbai. På disse to artene henger riktignok prikkene sammen til et mønster så jeg vet ikke om det stemmer helt
Postet 21.03.09 kl 15:50
Takk for hjelpen tror jeg begynner å nerme meg svar
Tante AstridLitt nærmere beskrivelser kan hjelpe ;) Hvor den er prikkete, hvordan de er plassert, henger de sammen eller hver for seg, er finnene prikkete, andre større flekker i tillegg osv. Om det er en vanlig oppdrettsvariant så kan jeg jo tippe [URLBLOCK1] som er en av de aller vanligste i handelen, eventuelt [URLBLOCK2]. På disse to artene henger riktignok prikkene sammen til et mønster så jeg vet ikke om det stemmer helt ;)
Postet 21.03.09 kl 21:55
Corydoras brune prikker
corydoras d har mere brune prikker på seg ,de har ikke prikker på hodet og nå er d små ca3-4 cm
Postet 21.03.09 kl 22:00
Har de noen svart maske over øynene?
Du kan jo bla deg nedover alle bildene av forskjellige arter cory her i fiskebasen og se om du ser noen som ligner. Egentlig ikke annet å gjøre når du ikke får tatt et bilde. Det er fryktelig mye cory med prikker der ute
Du kan jo bla deg nedover alle bildene av forskjellige arter cory her i fiskebasen og se om du ser noen som ligner. Egentlig ikke annet å gjøre når du ikke får tatt et bilde. Det er fryktelig mye cory med prikker der ute
Postet 21.03.09 kl 22:05
Ska prøve å få tatt et bilde
ElinHHar de noen svart maske over øynene? Du kan jo bla deg nedover alle bildene av forskjellige arter cory her i [URLBLOCK1] og se om du ser noen som ligner. Egentlig ikke annet å gjøre når du ikke får tatt et bilde. Det er fryktelig mye cory med prikker der ute :)
Postet 21.03.09 kl 23:20
Postet 22.03.09 kl 00:26
Postet 22.03.09 kl 04:00
Corydoras
har undersøkt litt funnet ut at d må hvere agassizii .99% sikker skal undersøke videre d sa i buttiken at de fikk yngel hele tiden,skulle hvere lette å få yngel på men det stemmer ikke ,i følge fiskebasen.vel da er d bareå levere dem til bake .er ganske lei av å få dårlig/feil info i butikkk
Postet 22.03.09 kl 15:37