Corydoras med svarte prikker på siden hvilken type er d

kjøpte 5 corydoras ,spurte ibutikken hvilken type det var, de sa det var vanlig oppdretsvariant,nå er d ca 3-4cm har mange svarte prikker på siden,hvet noen hvilken type d kan hvere ..går det å oppdrete på disse
Det finnes "ørten" cory med svarte prikker, så her må det nok til et bilde

De aller fleste arter cory er mulig å drette i akvarium, men noen er mer utfordende enn andre.
Trengs muligens en liten spellcheck i trådnavnet ellers har du en meget sjelden fisk
Jeg tenker med en gang på Corydoras agassizii
Når du skriver svarte prikker tenker jeg med en gang på Corydoras agassizii . Den finner du svært ofte til slags i de fleste akvariebutikker. Men siden dette skulle være en vanlig oppdretvariant kan det ikke være den da den ikke kan drettes i fangenskap.

Ta en titt her så han du se om det noen som det kan være.

Har du mulighet til å ta 1 bilde eller 2 ?
Har ikke mulighet til å ta bilde nå
Fisken Magnus
Når du skriver svarte prikker tenker jeg med en gang på [URLBLOCK1]. Den finner du svært ofte til slags i de fleste akvariebutikker. Men siden dette skulle være en vanlig oppdretvariant kan det ikke være den da den ikke kan drettes i fangenskap. Ta en titt [URLBLOCK2] så han du se om det noen som det kan være. Har du mulighet til å ta 1 bilde eller 2 ?
,har ikke mulighet til å ta bildenå
Litt nærmere beskrivelser kan hjelpe

Hvor den er prikkete, hvordan de er plassert, henger de sammen eller hver for seg, er finnene prikkete, andre større flekker i tillegg osv.

Om det er en vanlig oppdrettsvariant så kan jeg jo tippe Corydoras trilineatus som er en av de aller vanligste i handelen, eventuelt Corydoras sterbai. På disse to artene henger riktignok prikkene sammen til et mønster så jeg vet ikke om det stemmer helt
Takk for hjelpen tror jeg begynner å nerme meg svar
Tante Astrid
Litt nærmere beskrivelser kan hjelpe ;) Hvor den er prikkete, hvordan de er plassert, henger de sammen eller hver for seg, er finnene prikkete, andre større flekker i tillegg osv. Om det er en vanlig oppdrettsvariant så kan jeg jo tippe [URLBLOCK1] som er en av de aller vanligste i handelen, eventuelt [URLBLOCK2]. På disse to artene henger riktignok prikkene sammen til et mønster så jeg vet ikke om det stemmer helt ;)
Corydoras brune prikker
corydoras d har mere brune prikker på seg ,de har ikke prikker på hodet og nå er d små ca3-4 cm
Har de noen svart maske over øynene?

Du kan jo bla deg nedover alle bildene av forskjellige arter cory her i fiskebasen og se om du ser noen som ligner. Egentlig ikke annet å gjøre når du ikke får tatt et bilde. Det er fryktelig mye cory med prikker der ute
Ska prøve å få tatt et bilde
ElinH
Har de noen svart maske over øynene? Du kan jo bla deg nedover alle bildene av forskjellige arter cory her i [URLBLOCK1] og se om du ser noen som ligner. Egentlig ikke annet å gjøre når du ikke får tatt et bilde. Det er fryktelig mye cory med prikker der ute :)
Hvorfor siterer du innlegg uten å skrive en kommentar til de? Litt vanskelig å forstå hva du vil frem til kun med sitatet


Etter beskrivelsen er dette;, den som falt meg inn. Rart ingen har tenkt på den før.

PS! Kan vere en ide å skrive svar i ruten, og ikke i overskriften..

Corydoras
har undersøkt litt funnet ut at d må hvere agassizii .99% sikker skal undersøke videre d sa i buttiken at de fikk yngel hele tiden,skulle hvere lette å få yngel på men det stemmer ikke ,i følge fiskebasen.vel da er d bareå levere dem til bake .er ganske lei av å få dårlig/feil info i butikkk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap