Passive og aktive perioder hos Cory?

Hei!

Nå har Corydorasene mine ligget under ei rot og trøkt så og si konstant i 1-2 uker, bar kommet frem ved mat. Jeg begynte seriøst å bli bekymret, siden de ikke har oppført seg slik før, men da jeg sto opp i dag var de plutselig mye mer aktive og svømmer rundt på bunnen i hele akvariet og utforsker/siler sand gjennom gjellene på jakt etter mat Sånn man liker å se Cory.

Spm. mitt er derfor:
Har Corydoras naturlige passive og aktive perioder?

P.S. Vannverdier, vanntemp og mattilgang har vært ganske lik de siste månedene... Fiskene det er snakk om er 8 Corydoras Green Lazer og 3 Corydoras Metae.
Jeg tror du bare må venne deg til sånt og akseptere at Corydoras ikke er av de mest aktive fiskene hele tiden. For en del mennesker ville det nok være utenkelig å "bare" ha fisk på bunnen i karet, og attpåtil en type som kanskje viser seg å være hovedsaklig nattaktiv. De mener nok det blir for lite liv i akvariet ellers.

For meg er det helt topp å ha det sånn Jeg er fascinert av dem uansett!
Men jeg vet at Corydoras kan ha lange perioder der de bare ligger og glor, eller at de stort sett er inaktive på dagtid og mest aktive på natten. Dette er ting som er umulig å forutspå, og noe man bare må leve med. Det er naturlig for Coryer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap