Størrelse på yngel???

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden,men jeg prøver her. Som sagt før så har jeg fått mange yngel(aeneuser), fant også 2 flotte yngel i filtret som var på ca 1 cm. Etter at jeg fant de har de gjort seg veldig bemerket i karet, og de vokser fra dag til dag synes jeg. Så spørsmålet mitt går egentlig ut på- hvor fort vokser de? kan disse to være sånn ca gammle?
Synes d går fryktelig tregt i yngelboksen, kunne se formidabel forskjell fra de klekkte, til plommesekken var oppbrukt- men nå synes jeg ikke å se spesiell forskjell på de... jeg ser jo at de spiser, men fra d og til å skulle få tatt et bilde av de med microorm i magen...Noen andre hadde lagt ut bilde av 8 dagers gammel yngel med microorm i magen, var d en skrivefeil- eller et kjempebra kamera? Er d mine som er underutviklet?
Nå har jeg ikke gjennomsiktig boks, kjøpte på auropris 8 liters bokser som jeg synes er flotte til dette bruket, selv om de er hvite da. Jeg rengjører hver dag
, bruker faktisk en avkuttet luftpumpeslange, og bytter vann og suger opp matrester og slikt hver dag. Bruker også flytte yngelen slik over i rein boks etter behov. En myk overgang, da jeg sleit litt med pipette;-(
Så hvor fort skal de vokse da, kan noen fortelle meg om jeg gjør feil på noe vis?
Bortsett fra d, så legger gullungene mine egg i akvariet til den store gullmedalje, nå legger de egg på uframkommelige plasser for både meg og sneglene)) synes d er litt morsomt, for det er som om de ber meg la bebisene deres være i fred- dette klarer vi selv! Å de skal få fred, for stua her ser nå ut som d rene laberiatoriet nå))
Eh- disse ynglene klekket foressten 30/3 og de neste ca 7/4
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap