Corydoras i 20 liter?

Har et 20 liters akvarie med 3 klovnkilli der eg gjerne vil ha noen corydoras, disse små fiskene med bart er bare helt fantastisk
Har leita i fiskebasen og sett litt på C.pygmaeus men ser at den bør ha 30 liters akvarium, er det noen som har erfaringer med å ha coryer i små kar?
Er det andre typer cory som kan gå i en 20liter?

Takker så mye for svar.
Inaktiv bruker
du kan sikert ha ei lita grupe med C.pygmaeus
Tonje_R
Har et 20 liters akvarie med 3 klovnkilli der eg gjerne vil ha noen corydoras, disse små fiskene med bart er bare helt fantastisk:) Har leita i fiskebasen og sett litt på C.pygmaeus men ser at den bør ha 30 liters akvarium, er det noen som har erfaringer med å ha coryer i små kar? Er det andre typer cory som kan gå i en 20liter? Takker så mye for svar.



Ettersom corydoras typene trives best i grupper fra 5-6 og oppover synes jeg iallefall at et karr på 20L blir for lite. Synes all fisk fortjener bedre plass enn 20L. Egner seg kanskje best til reker spør en meg
Jeg tror i grunnen at klovnkilliene er nok i en 20 liter. Dette er en akvariestørrelse som egentlig ikke egner seg til stort annet enn små killi eller som yngel-kar.

Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap