En liten baby metallpansermalle! :o)

I dag, på min bursdag faktisk, så jeg en liten krabat. Den svømte frem og tilbake og var på sin lille oppdagelsesferd.

Det var som sagt en metallpansermalle på rundt 1 cm. Jeg synes mest den så ut som en flekket pansermalle, men det er umulig, ettersom jeg bare har metallpansermaller, kardinaltetra og ancistrus.

Helt siden jeg kjøpte disse pansermallene har de storkost seg! De har lagt egg ganske ofte, - og mye. Men alle eggene ble spist opp, med unntak av denne tassen da. :P

Jeg synes dette var skikkelig trivelig, både å se at den har klart seg på den harde måten (hittil) og at jeg kan se hvordan akvariet blomstrer av liv!

Dette ble vel mer en slags opplysning eller artikkel, enn spørsmål da. Men det var hyggelig du tok deg tid til å lese dette tullet. :P

FORRESTEN, jeg lurte på hvor gammel den er nå, når den er 1 cm?
Vanskelig å si ut fra størrelsen, siden størrelse kommer an på tilgangen til mat

Men, det at du synes den så ut som en flekket pansermalle sier meg at den neppe er noe mer enn 6 uker (stort ca her altså). Den kan godt være yngre enn det også.

Grunnen til dette er at så små corydorasyngel har kamuflasjedrakt som er litt flekkete. Det er nok derfor du syntes den ser ut som en flekket pansermalle.

Jeg har inntrykk av at de fleste begynner å ligne mer på foreldrene sine en gang mellom 6 og 8 uker (i farge og tegninger). Når de er rundt 10 uker (gi eller ta litt) ser de ut som sine foreldre

Gratulerer med dagen og yngel, forresten!!
Takker for et så raskt svar! Det er forresten veldig morsomt å se en liten unge med bart :P
Helt enig med Elin Kamuflasjemønsteret du så gjør at yngelen sannsynligvis er mellom 4 og 6 uker, siden du sa den også var rundt en cm. De er rundt den størrelsen når de plutselig blir modige nok til å våge seg ut i det åpne, og ikke ligge i skjul hele tiden slik de ofte gjør de første ukene.

Og bartene, ja de er på plass fra de klekkes Utrolig kult å se knøttsmå yngel som knapt er synlige, ligge der med bartene parat allerede
Gratulerer med corydoras baby
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap