Hva har jeg egentlig plass til?

Jeg har en 90 l. Den er under opprydding, så vil det i bunnsjiktet bli igjen 6 C.habrosus (Og noen L144 og Ancistrus yngel på oppvekst til de blir større enn en munnfull)

Vil jeg ha plass til en gruppe på 6 c. axelrodi i dette karet også eller vil dette bli for trangt?

Nå er jeg relativt fersk, men jeg synes det høres ut som du har nok. Ville uansett ventet til ancistrusene er flyttet ut.

-Tim
Det var det jeg lurte på. Ancistrusene kan flyttes til et annet kar evnt, hvis det er eneste som sier nei.

Så to grupper Corydoras er for mye i en 90 l? C. habrosus er ikke store tassene.
Det kommer helt ann på flaten i karet. Har du et søylekar kan det være for mye, og har du et lavt bredt kar kan det gå helt fint

12 Cory bør gå bra, men blir ikke de L-mallene rimelig store?

-Tim

Edit: Sjekket ut L144 og den blir over 10cm. Dette tror jeg er i grenseland for hva en 90 liter tåler uten at det blir krig på bunnen. Er de små så går det greit inntil videre.

Forstår jeg deg rett, og at alle mallene skal flyttes når de blir større?

I så fall er det helt uproblematisk å ha 6 habrosus og 6 axelrodi i en 90 liter

Gjør neppe noenting om axelrodiene ankommer før de små mallene har flyttet ut.
Jo de blir rimelig store. Men de skal flyttes til et annet kar. Men foreløbig er de bare en "munnfull" for de fiskene i det karet, og derfor har jeg 3 småtasser i dette karet (Bare yngel)

Det er et standard firkantet et. L:70 B: 40 H:35, noe som faktisk gir 98 liter ved kontrollmåling
ElinH
Forstår jeg deg rett, og at alle mallene skal flyttes når de blir større? I så fall er det helt uproblematisk å ha 6 habrosus og 6 axelrodi i en 90 liter :) Gjør neppe noenting om axelrodiene ankommer før de små mallene har flyttet ut.

Vil ikke lage trange forhold for de, så spør dere med Coryerfaring

Ja mallene skal flyttes men de er så små enda.
Kjør på Jeg er sikker på at axelrodiene får det kjempefint der!
Da kjenner en som "står og skraper" på døra på dyrebutikken etter jobb i morgen

Tusen takk for svar
Siljee
[B]Da kjenner en som "står og skraper" på døra på dyrebutikken etter jobb i morgen[/B] Tusen takk for svar :-)

HEHE.

Du må legge ut noen bilder når de er ankommet.

-Tim
Ser ikke på ditt spørsmål som noe problem. Selv har jeg ca 25-30 corydoras aeneus i et artskarr på 106L. Noen få er større yngel som er gått inn i gruppen. Ellers flytter jeg yngel som regel til et oppvekstkarr etter at eggene er klekket. Til tider kan det bli veeeeldig mye egg/yngel, men hva er vel mer gøy enn det. Lykke til med begge gruppene dine, og håper de formerer seg
Jeg har opptil 20 voksne Corydoras i de tettest befolkede 85 literne mine, så jeg ser ikke på det antallet du oppgir å være noe problem i en 90 liter

NB! Jeg har ikke andre fisk i disse karene, så Coryene er alene om disse literne med vann. Jeg hadde nok ikke hatt så mange om det var andre frittsvømmende fisk i øvre vannlag i tillegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap