Corydoras og kampfisk.

Har nå satt en kampfisk i 41 literen. Samtidig har jeg erstattet grusen med fin sand. Går det ann å ha noen små corydoras sammen med kampfisken, eller blir det krasj?

Er også usikker på om bunnen er stor nok for små coryer.

Synspunkter og eventuell annbefaling av art settes pris på.

-Tim
Inaktiv bruker
dat burda funke.va med ei grupe med ti corydoras pygmetus.for di er jo små og det burda vel fungere
Ok. Så kampfisken bryr seg ikke om disse?

Er ikke 10stk ganske mye? Kanskje ikke. Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i coryer enda.

Mona! Hvor er du? ;D

-Tim
Jeg hadde kampfisken min i lag med noen Corydoras i en 85 liter. Det gikk ikke så bra. Coryene fikk for vane å ligge rett under stedet der kampfisken også likte å "henge rundt" i overflata, mellom noen røtter. Det likte han dårlig, og begynte å ta turer ned under rota og kjeppjage Corydoras. De kom fykende ut stadig vekk, med kampfisken i hælene.

Så jeg flyttet ham. Fremdeles til et kar med Corydoras, men en 98 liter, som denne gang også inneholdt en stim venusfisk, mye mose, planter og en diger trerot. Karet hadde også en svær sverdplante som bredde seg utover hele overflaten, og det var på en annen kant enn der hvor Coryene likte å ligge og slappe av. Han slapp altså å ha dem rett under seg når han lå på yndlingsstedet sitt i overflaten.

Da gikk samboerskapet helt utmerket, og har gjort det siden Han har ikke vist noen interesse for Corydorasene overhodet etter flyttingen Kan hende venusfiskene avleder oppmerksomheten hans litt?

Kampfisk ser ut til å like å ha et "reir" eller rolig område av planter i overflaten, der de kan ligge og hvile uten problemer.
Takk for utfyllende svar

Jeg har et par flyteplanter, og har inntrykk av at kampfisken fortrekker å være under disse. Dersom det blir nabokrangel så kan det altså mest sannsynlig ordnes med endring av innredningen.

-Tim
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap