Jeg hadde kampfisken min i lag med noen Corydoras i en 85 liter. Det gikk ikke så bra. Coryene fikk for vane å ligge rett under stedet der kampfisken også likte å "henge rundt" i overflata, mellom noen røtter. Det likte han dårlig, og begynte å ta turer ned under rota og kjeppjage Corydoras. De kom fykende ut stadig vekk, med kampfisken i hælene.
Så jeg flyttet ham. Fremdeles til et kar med Corydoras, men en 98 liter, som denne gang også inneholdt en stim venusfisk, mye mose, planter og en diger trerot. Karet hadde også en svær sverdplante som bredde seg utover hele overflaten, og det var på en annen kant enn der hvor Coryene likte å ligge og slappe av. Han slapp altså å ha dem rett under seg når han lå på yndlingsstedet sitt i overflaten.
Da gikk samboerskapet helt utmerket, og har gjort det siden Han har ikke vist noen interesse for Corydorasene overhodet etter flyttingen Kan hende venusfiskene avleder oppmerksomheten hans litt?
Kampfisk ser ut til å like å ha et "reir" eller rolig område av planter i overflaten, der de kan ligge og hvile uten problemer.