Albolineatus eller similis ?

Har ikke peiling, men jeg får ikke sove pga et bilde jeg har i hodet mitt av en liten stakkar helt alene sammen med masse andre store fisk.
Gikk for å avreagere å bare kikke på akvariebutikken her, så ikke etter noe spesielt da de nesten aldri har coryer...men alikevel pløyer jeg gjennom akvariene for kanskje de har flere aeneuser, da d nå var de eneste jeg engang fikk tak i å har en liten herlig flokk av. Planen min var da å utvide med en annen sort som jeg skal kjøpe med meg fra oslo i oktober.
Men i alle fall så poppet d opp en liten "åpenbaring" foran meg, ikke større enn kanskje et pr tre cm, svakt pastellfarvet med "myke" prikker og jeg mener den skimret i grønt ut mot sporen...nå tok jeg meg ikke tid til å tråle fiskebasen, men kom over albolineatus og similis, og fra d som er etset inn i hodet mitt, så kunne d være kanskje en av de. Stakkaren var barteløs og jaget opp og ned å flørtet på glasset, som om han ropte; vær så snill å ta meg med!
Men hva skal så jeg med en enslig liten Cory av ubestemmelig rase da? Kan ikke bare noen av dere her inne si- at jeg skal pelle meg tilbake til forettningen i morgen å ta med meg d lille nurket hjem, sette han sammen med de andre coryene, håpe at d går bra til jeg får fatt i flere... er d så umulig da, alt må vel være bedre enn å suse barteløs rundt alene uten noen i nærheten av sin art, eller vil de andre hakke på han???
Dere synes vel jeg er helt klin kokos, å jeg lurer litt jeg også når en liten fisk kan gripe meg sånn, men jeg syntes han var så ufattelig vakker og så så bortkommet ut, og d er vel neppe spesielt "ruinerende" å kjøpe han heller, men vil d være totalt galt av meg?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap