Hvem av corydoras artene blir kaldt for micey mouse??

Fikk den ensomme lille krabaten av min mor, og de visste ikke annet navn på fiskebutikken?!
Har sjansen nå til å få fatt i flere ,så de blir en gruppe fordi mannen min er i tr.hjem i helga(håper de har der)xxx
Tror nesten du må poste et bilde eller bla deg gjennom en liste med coryer for å finne skikkelig ut av dette.

Eksportører og grossister kan være fryktelig fantasifulle når det gjelder fiskenavn.

Mickey Mouse Cory, er ikke et spesielt etablert kallenavn, og har blant annet vær brukt på C. similis, C. loretoensis og C. caudimaculatus. Og sikkert enda flere også, om man leter godt nok.....
Liz H
Tror nesten du må poste et bilde eller bla deg gjennom en liste med coryer for å finne skikkelig ut av dette. Eksportører og grossister kan være fryktelig fantasifulle når det gjelder fiskenavn. Mickey Mouse Cory, er ikke et spesielt etablert kallenavn, og har blant annet vær brukt på C. similis, C. loretoensis og C. caudimaculatus. Og sikkert enda flere også, om man leter godt nok.....

Ja,jeg er klar over at de er fantasifulle således, sa de hadde et annet navn da de kom,men d hadde de rota vekk...har trålt listene med cory, i natt fant jeg to dette kunne være, men helt klart mest lik en similis. jeg har problemer med å få bilder lastet over fra kameraet til pc`n, noe har klikket her,men denne krabaten har jeg bare fått et godt bilde av med tlf, faktisk de beste bildene mine av alt er tatt med tlf,dumt at man ikke kan sende d direkte fra tlf, får ikke lagt de til maskinen heller!
Det er nok enten en Corydoras similis eller en som er svært lik. Mener jeg leste et sted på nettet at det var det.
Du skrev i det andre innlegget ditt at det skimret i grønt ut mot haleroten. Ser man på dette øverste bildet av Corydoras similis hos Scotcat, så ser man tydelig det.
Du har nok rett mona
"knotten" er identisk med bildet av den similisen, har akkurat samme bildet av min egen på tlf.
Nå er jakten satt igang på flere, så ble d ikke slik at jeg fikk planlagt nøyere mine neste ervervelser,men d er helt greit i grunn for jeg klarte liksom ikke bestemme meg.
I alle fall ble han/ho godt mottatt i akvariet og selv borret han hodet ned i sanda og så ut til å komme i paradis, til tross at de andre er 4-5 ganger større.
Takk
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap