Har denne corydorasen egg?

Eg ser at denne corydorasen er mye rundere i buken enn alle de andre eg har, har denne egg?
Det er nok en rongstinn hoe.
Ta et vannbytte så legger ho nok egg hvis det er noen hanner i gruppa.
Jeg regner med at det er noen hanner i gruppen, ellers har eg hatt uflaks :P
er ikkje lenge siden eg hadde vannbytte men ingen egg, så eg får prøve igjen då, er det ikkje sånn at man ska ta litt kaldere vann då? mener eg leste det ett annet sted her inne på forumet.
Når jeg dretter cory senker jeg ofte temperaturen 5-6 grader med et vannbytte. Før det har jeg fora med mygglarver og artemia.
Ok, da får jeg prøve det med å senke tempraturen og gi de mygglarver, jeg har ikkje artemia akkurat nå så får håpe det holder med mygglarver.
Det hjelper ofte at Corydorasene er alene som art i akvariet Det er litt mer vrient noen ganger å få dem i lek i et vanlig selskapskar.
Gjør det noe at eg har både aeneus og albino varianten? Eller må jeg skille disse og? Ska kjøpe meg ett 110L Akvariet snart, så da får jeg ta alle de andre fiskene oppi der. Holder det med 63L for corydorasene då? Er det stor nok plass for de til at de vil ligge egg?
Trenger jeg mye planter o.l for at de ska ligge egg og?
Les innlegg nr to her, det skrev jeg tidligere i dag om akkurat det du spør om

Corydoras aeneus og albinoene er samme art, bare ulik farge. Du kan ha dem sammen
Okei... takk. der sto jo nesten alt jeg lurte på
men holder det med at jeg har fryste mygglarver. jeg har ikkje artemia skjønner du. Også den pumpen jeg har går heller ikkje ann å regulere trykket på. er det dumt?
Jeg har faktisk ikkje sett noen butikker her i bergen som selger javamose. trodde dette var veldig vanlig jeg.
FiskeAlex
men holder det med at jeg har fryste mygglarver. jeg har ikkje artemia skjønner du.


Om det holder må du nesten spørre fiskene dine om
Jeg vet jo ikke om det er tilstrekkelig for akkurat dine fisk til at de kommer i lekskondisjon.
Men man får kjøpt frossen artemia også. Det var det jeg tenkte på. Det er litt mer proteiner i det enn i røde mygglarver.

FiskeAlex
Også den pumpen jeg har går heller ikkje ann å regulere trykket på. er det dumt?

Prøv det, så merker du om det funker slik den er, eller ikke Eneste utvei er å prøve. Det kan hende det fungerer som en drøm.
Endring/økning av sirkulasjonen er bare èn av flere faktorer som kan trigge lek og egglegging hos Corydoras.

Skulle ikke forundre meg om fiskene dine setter i gang med lek og egglegging få dager etter at de blir alene som art i et kar. Om du flytter dem f.eks., slik at Coryene blir alene. Flytting er også ofte en trigger til lek og egglegging. Veldig effektiv trigger, faktisk. Flytting anbefales

FiskeAlex
Jeg har faktisk ikkje sett noen butikker her i bergen som selger javamose. trodde dette var veldig vanlig jeg.

Du finner sjelden javamose i butikker. Javamose er noe som stort sett selges mellom privatpersoner, og på den måten spres i akvariehobbyen.

Ta en kikk på rubrikk her på Akvaforum, sjekk "Planter til salgs" med jevne mellomrom, så dukker det garantert opp der ganske snart (hvis det ikke allerede er annonser ute nå da).
når jeg ikke hadde javamose brukte jeg hornblad som jeg la en stein over. Det funker like godt som javamose
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap