- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Når kan yngel gå sammens med voksne?
Når kan yngel gå sammens med voksne?
Postet 22.09.09 kl 13:22
Postet 22.09.09 kl 13:26
Postet 22.09.09 kl 13:35
Vi tok ut de eggene vi fikk tak i og har hatt dem i et kar med reker faktisk, der har de klekket og vokst.
Men to av dem har vokst som uvær, og derfor lurer vi på hvor store de må bli før de kan flyttes tilbake til voksen-karet hvor foreldrene går. Der går også én ancistrus, noen svarte neontetraer + et par av sommerfuglciklider.
Vil jo ikke flytte dem tilbake for tidlig heller.
De to er nå ca 2-2,5 cm.
Men to av dem har vokst som uvær, og derfor lurer vi på hvor store de må bli før de kan flyttes tilbake til voksen-karet hvor foreldrene går. Der går også én ancistrus, noen svarte neontetraer + et par av sommerfuglciklider.
Vil jo ikke flytte dem tilbake for tidlig heller.
De to er nå ca 2-2,5 cm.
Postet 22.09.09 kl 13:41
Postet 22.09.09 kl 13:42
Postet 22.09.09 kl 13:49
Postet 22.09.09 kl 17:35
Jeg ville vært skeptisk til sommerfuglciklidene, men hvis Corydoras-yngelen er minst 2 cm eller mer, så er det sannsynligvis trygt. Det er du som må "size up their mouth" og bedømme om ciklidene dine kan greie å gape over den fiskestørrelsen (utifra hva du skriver er de jo ganske unge enda, og forhåpentligvis er ikke gapet helt "voksent" enda heller).
Postet 22.09.09 kl 17:51
Den ene yngelen er ca 2 cm, og den andre ca 2,5.
De to ciklidene anslår vi til å være ca 3,5 og 4 cm. Så det skal vel godt gjøres at de klarer å gape over dem. Æsj, bare jeg som er så pysete, er livredd for å gjøre noe feil.. stakkars små ungene våre.. ler. Men måtte bare høre med dere proffe først.
Takk for svar.
De to ciklidene anslår vi til å være ca 3,5 og 4 cm. Så det skal vel godt gjøres at de klarer å gape over dem. Æsj, bare jeg som er så pysete, er livredd for å gjøre noe feil.. stakkars små ungene våre.. ler. Men måtte bare høre med dere proffe først.
Takk for svar.
Postet 22.09.09 kl 20:56
Endret: 22.09.09 kl 20:57