Corydoras metae i lek :-) hurra!

Det er 3 uker siden jeg satt opp en artskar for mye coryer. Jeg har byttet med kjøligere vann 1 gang i uken om mater med røde mygglarver og pellets . Idag kan jeg se at flere av c. metae har blitt nesten rosa i fargen , fyker rundt som noen tullinger og et par av dem vibrerer inn til hverandre og legger seg i T jeg er sååå spent!!!

Legger metae i mose eller kleber de eggene på glass?
Gratulerer

De legger dem litt forskjellige steder. Det hele avhenger av individet, altså preferansene den enkelte hunn har for hva akkurat hun mener er "god eggplassering" Noen foretrekker mosen, noen glasset, noen under planteblad osv.

Mine C. metae foretrakk alltid å klemme eggene så langt inn i mosen de kunne komme, og noen mellom glasset og mosen. Javamosen var en enorm dott som lå klint inntil glasset og det var mellom glass og mose de vrikket seg inn og skviste på plass mange av eggene.
mona o
Gratulerer :) De legger dem litt forskjellige steder. Det hele avhenger av individet, altså preferansene den enkelte hunn har for hva akkurat hun mener er "god eggplassering" :-) Noen foretrekker mosen, noen glasset, noen under planteblad osv. Mine C. metae foretrakk alltid å klemme eggene så langt inn i mosen de kunne komme, og noen [I]mellom[/I] glasset og mosen. Javamosen var en enorm dott som lå klint inntil glasset og det var mellom glass og mose de vrikket seg inn og skviste på plass mange av eggene.


Takk det blir interessant hva mine finner på.

hvor lang tid tar det fra de begynner å leke til de legger eggene? jeg undrer meg også over den rosafargen de har fått nå, kan ikke se det på noen av bildene i basen.
ha ha - nå er hele gjengen med i lek!
hjelp - de legger egg -når skal jeg begynne å plukke dem ut - uten å avbryte eggleggingen?
Hihi.. er det ikke artig? Man blir helt tussete, iallfall ble jeg det.. ler.
Grattis!

Glemte å si at jeg ventet til de hadde roet seg litt før jeg tok egg. Om det er rett det vet jeg ikke, ler torte bare ikke å forstyrre dem.
Sirra
Hihi.. er det ikke artig? Man blir helt tussete, iallfall ble jeg det.. ler. Grattis! :-)


ha ha - JA ! jeg ble helt ellevill! Så moro
Flirer meg krøllat.. du var så snar med å svare at du hadde allerede svart da jeg endret innlegget mitt.. ler
Gratts, det er så gøy og spennende å se på coryer i lek . Håper de legger mange egg og at du klarer å få de drette opp.Flott cory forresten og lykke tl videre
Lykke til. Denne corydorasen ser enda mye finere ut som ungfisk, så du har noe å glede deg til om dette går som det skal
takk alle sammen! jeg har sittet og sett på dem leke og legge egg, utrolig spennende . jeg plukket eggene fortløpende og klistrett dem på glasset i et oppdrettskar uten at de enset meg - de fortsatte leke rundt fingrene mine. snakk om å være dedikert! måtte ta dem fort da neontetraene begynte å plukke på dem.

de kommer nok til å legge masse egg i natt, me jeg kan ikke sitte oppe lenge, får heller plukke opp det som blir igjen i morgen tidlig og plassere i mose.
Mine Corydoras metae la aldri særlig mange egg om gangen, som oftest relativt små kull, men de kompenserer for de små kullene med hyppige egglegginger istedet Så sikkert et par ganger i uka at de lekte i det gamle karet jeg hadde dem i.
Jeg tipper alt fra 10 til 25-30 egg kan være normalt. Har inntrykk av det gjelder pr hunn pr egglegging. Kan ikke huske jeg har registrert om mer enn en hunn har lekt pr gang på disse.

Nå har mine gått i samme kar som C. sterbai noen mnd, og da forsvinner eggene fort.
mona o
Mine Corydoras metae la aldri særlig mange egg om gangen, som oftest relativt små kull, men de kompenserer for de små kullene med hyppige egglegginger istedet :-) Så sikkert et par ganger i uka at de lekte i det gamle karet jeg hadde dem i. Jeg tipper alt fra 10 til 25-30 egg kan være normalt. Har inntrykk av det gjelder pr hunn pr egglegging. Kan ikke huske jeg har registrert om mer enn en hunn har lekt pr gang på disse. Nå har mine gått i samme kar som C. sterbai noen mnd, og da forsvinner eggene fort.


Igår kveld fikk jeg opp 7 egg, idag da jeg sto opp var det ingenting igjen. Regner med de ble spist opp. Håper at de jeg tok opp var befruktet og at jeg får foret dem opp. Dette var gøy
Utrolig men sant - igår begynte de å legge egg på nytt, skal si de er produktive!

Men det er bare et egg som overlevde natten. Håper den klarer seg
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap