Metallpansermalle albino mine dør

i dag så kjøpte eg 6 metallpansermalle albino på litt øve 1 cm, men bare etter noen timer etter de kom i akvare så har 3 av de død, de går med 3 litt store abinoer til, scalare, kampfisk, kysse gurami og masse eplesnegler,det er 30 grader i akvarie og ph er på ca 7. er det noen så vett hva som gjore at de døde?
hvordan bunn har du i karet?
har du testet vannet?
Corydoraser kan være ganske følsome.
eg har fin rådasand
eg har bare ph test,den er på ca 7
Brukte du lang tid på å tilvenne de til det nye akvariumet? Regner også med så små yngel ikke tåler veldig mye så kan være mye rart..

Og hvorfor har du 30 grader i akvariumet?
Kunne vært et sjokk for dem å komme inn i 30 grader.. De kan nok overleve lenge i så varmt vann, men det er ingen grunn til å ha det så varmt. Senk temperatur til 25 grader, det vil passe alle fiskene dine.

Hvor stort er akvariet? Kyssegurami bør ikke være i mindre enn 400liter.
eg lot posen ligge i vannet i ca en halvtime så tømte eg de ut.
lysrørene værmer vannet så mye.
det er litt vanskeligt å ha gradene på 25, for lysrørene værmer så mye, så har eg ikke råd til nye, vet heller ikke kofer de varmer så mye da.
eg vett a kysseguramien skal ha stort akvarium, men den er ikke så stor ennå.
Det er mest sannsynligvis ikke lysrørene dine som er for varme. Det trodde jeg også i mitt akvarie og kjøpte nye. Det er akvariet som er for tett. Ta av matluka innimellom, begrens antall timer lyset er på, eventuellt bor på luftehull i bak kant, eller kjøp deg en luftstein som pumper inn romtemperert luft ( gjør regning med at du ikke har 30 grader på stua) Mitt lå på 29grader før jeg iverksatte tiltak, og jeg mistet 5 fisk på grunn av for høy temperatur i vannet.
eg har tengt å løfte loket litt opp, men det er litt vanskelig når eg har øve 200 snegle unger så kan krype ut, har faktisk hatt et voksen eplesnegle på gulvet så kom seg ut lednings hullene i lokket.
lysrørene er veldig varme, bare eg kommer ner i en så brenner eg meg.
men en bit av lokket på toppen har løsnet, tror du det hjelper å ha det av?.
og eg har det veldig varmt på rommet mitt, eg vett ikke helt kor mangen grader det er da,det blir veldig fort varmt på et lite rom med 3 akvarier, 1 tv og en pc som varmer rommet.
eg har hatt på luft pupe i det siste på grunn av lite luft, men eg huse ikke om graden gikk ned da, men eg har kjøpt ny pumpe og den følgte det med sån luft ledning eg kunne feste på ,vil den hjelpe eller?
så lenge slangen henter luft utenfor akvariet er det verdt å prøve Du bør vel satse på å få senket romtemperaturen litt også i tillegg. Prøv å ha den lille biten av i en periode å se om det har noen innvirkning. En måte å se om akvariet er for tett på er å se om noen av vannet fordamper i løpet av noen dager, ingen fordampning er lik et for tett akvarie. Kanskje det finnes noe finmasket stoff/netting du kan legge over i stedet for glasset, sånn at du kan ha forluken av uten at noen snegler rømmer...........bare en ide jeg fikk nå..... men da må d vel være både brannsikkert pga lysrørene og giftfritt pga fisken. Kanskje du kan spørre på snegleforumet om det finnes noe sånt?
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap