Utah ice...

Er der noen som har erfaringer med dette til corydoras ?
Mvh. Roland Dreinø
Kan være greit å spørre om alt du lurer på om ett tema i en tråd, ikke poste fire ulike med nesten samme spørsmål
Roland Dreinø
Er der noen som har erfaringer med dette til corydoras ? Mvh. Roland Dreinø


Jeg ser ingen grunn til å heve gh hos Corydoras, da de overhodet ikke har bruk for det. De trives best i vann med lav gh, da de stammer fra vann der gh knapt er målbar.
I verste fall kan maller og Corydoras få trøbbel med "likevekten" av sånt, og buken hovner voldsomt opp pga væskeansamling.
Så et bilde av en Corydoras som dette hadde skjedd med, og den så ut som en ball. Eieren hadde puttet Utach Ice i karet.
Har sett lignende tilfeller med L-maller når akvaristen har tatt en brå endring og hevet gh i vannet. Har sett det på Ancistrus yngel hos meg selv for noen år siden også. Jeg hevet gh, og poff! Ancistrusyngelen fikk boblemager og døde.


PS! Ikke post 4 tråder med samme spørsmål!
Var jo nødt til å spørre i flere tråde, da jeg har forskjellige arter i de fleste av mine akvarier, ciklider, maller og corydores.
Og, Mona.
Det var ikke spesielt til corydoras, men om de tålte det, hvis jeg brukte det i et akvarie de gjek i.
Men dett er flott dere leser alle trådene. Det er ikke de erfaringer jeg har fra før. Har før spurgt om noe i en tråd bare og ikke fået noe svar
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap