Corydras; burde jeg bare ha samme art eller?

jeg har endelig startet opp et corydoras kar, med noen metallpansermalle, flekketpansermalle og maskepansermalle. Og jeg lurer på om jeg burde selge to av artene og holde meg til en rase?

burde jeg det? alle er like søte og fine og klarer ikke å bestemme meg
Det kommer an på. Har du plass til å ha to artsgrupper med 5-6 fisk eller mer av samme art, der begge kjønn er representert i hver gruppe, kan det gå uten en alt for stor fare for blandingsyngel. Corydoras vet utmerket godt hvilken art de tilhører, men er det for eksempel ingen hunner innen en art vil de likevel ønske å reprodusere seg, og kan legge an på en annen art

Hvis det blir for eksempel 3 av hver sort, eller 4 av den arten og 2 av den andre, tror jeg ikke det hadde gått så bra, hverken på reproduseringen eller optimal trivsel.

Det er forresten ikke raser, men arter de tre corydorasene du har. Det man kan kalle "raser" innen fiskeverdenen er for eksempel "rød korallplaty" og "wagtailplaty" osv. Men det er likevel vanligst å si "fargevarianter" innen akvaristikken.
ok, det er fem invider av hver slag, bortsett fra maskepansemallen, de mistet to av sine arter, og er bare to stk nå.


karet er 63l

får se videre, og om jeg i det hele tatt skal ha flere av coryene
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap