Flere corydoras sammen

Heisann.
Jeg har tre stk c.paleatus, og vurderer å kjøpe flere. Det står i fiskebasen at corydorasene liker å være i grupper på 5-6 individer, derfor lurer jeg på hvordan det hadde blitt dersom jeg feks hadde kjøpt to stk sterbai og to panda? Hadde alle blitt "venner" eller er dette noe jeg ikke burde gjøre?
De vil ikke slåss, om det er det du mener Corydoras går fint sammen med andre Corydoras. Men, de vet utmerket godt hvilken art de tilhører og hvem de aller helst vil gå i gruppe med; sine egne. Det blir aldri det samme å pøse andre Corydoras-arter inn, som det blir med flere av èn art.

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller økt den gruppen du har og kjøpt flere C. paleatus. Det blir det mye gladere Corydoras av
Takk for svar

Grunnen til at jeg spør er at jeg synes at alle er så fine og vil ha alle.. Men det går jo ikke.. Tror du de trives dersom jeg har 4 stk paleatus og 4 stk sterbai? Er egentlig sterbaien jeg liker best, kjøpte egentlig paleatussene siden de var de billigste..
Isabelle
Takk for svar :) Grunnen til at jeg spør er at jeg synes at alle er så fine og vil ha alle.. Men det går jo ikke.. Tror du de trives dersom jeg har 4 stk paleatus og 4 stk sterbai? Er egentlig sterbaien jeg liker best, kjøpte egentlig paleatussene siden de var de billigste..

Jeg anbefaler deg det samme som Mona gjør og holde deg til en gruppe. Selv har jeg flere grupper corydoras, men bare en type i hvert kar, bortsett i fra yngel og klekkekar da ;- =)
Isabelle
Takk for svar :) Grunnen til at jeg spør er at jeg synes at alle er så fine og vil ha alle.. Men det går jo ikke.. Tror du de trives dersom jeg har 4 stk paleatus og 4 stk sterbai? Er egentlig sterbaien jeg liker best, kjøpte egentlig paleatussene siden de var de billigste..

Nå spør du egentlig om igjen det samme som istad, fordi det er det du helst vil høre Men svaret blir ikke forandret, dessverre
Jeg har svart, og svart utifra hva som er det beste for fiskene. Om du velger å gjøre noe annet.... vel, det er din avgjørelse

Men vrir vi litt på spørsmålet, så må jeg jo si at jeg tror ikke noen av partene akkurat ville lide ordentlig, dersom du går og kjøper 4 C. sterbai istedet. Men da ender du altså opp med 4 litt småensomme av hver art, istedenfor en veldig glad gruppe på 8 av samme art

Corydoras blir usikre og litt utrygge om de ikke er mange nok av sin egen art.
Kanskje en ide å selge Paleatusène til noen som har flere og så heller kjøpe deg 5-6 stk. med Sterbai istedenfor
Lurer selv
satt her og leste så slenger inn ett spørsmål her.
Siden jeg sitter med nesten samme spørsmål,
og en ikke skal legge ut så mange tråder av samme slag.

har 3 C. paleatus 2 jenter og en gutt resten døde for meg. for en tid siden men får ikke tak i dem igjen på en god stunn så i går kjøpte jeg inn 6 C. panda og satt dem i et kar jeg har i gangen som det ikke er corydoraser i fra før. men siden jeg ikke får tak i flere C. paleatus på en stund burde dem da settes sammen med c. pansa`ene?
B. Andresen
har 3 C. paleatus 2 jenter og en gutt resten døde for meg. for en tid siden men får ikke tak i dem igjen på en god stunn så i går kjøpte jeg inn 6 C. panda og satt dem i et kar jeg har i gangen som det ikke er corydoraser i fra før. men siden jeg ikke får tak i flere C. paleatus på en stund burde dem da settes sammen med c. pansa`ene?

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet. "Burde settes sammen med C. pandaene"?

Hvis du hadde gjort det, så ville de gå fint sammen i den forstand at de ikke krangler. Men det er ikke samme art, så det vil ikke bli det samme som "arts-samhørighet" mellom dem. MEN de vil sannsynligvis henge litt sammen her og der, kanskje føle seg litt tryggere siden de blir flere av samme "familie". De er jo Coryer, så de snakker på en måte hverandres språk... så joda, de kan fint settes sammen.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap