- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Hvor mange på ett sted?
Hvor mange på ett sted?
Hvor mange coryer ville dere hatt i en 85 liter?
Forutsetningene er
- at de er aleine der (utenom en og annen uungåelig pestsnegle)
- plenty filtrering - f.eks Tetra Ex1200 eller en av disse eheim-filtrene professional II
Jeg regner med det er vidt forskjellige syn på dette - og derfor er det interessant å se hva hver enkelt synes.
Forutsetningene er
- at de er aleine der (utenom en og annen uungåelig pestsnegle)
- plenty filtrering - f.eks Tetra Ex1200 eller en av disse eheim-filtrene professional II
Jeg regner med det er vidt forskjellige syn på dette - og derfor er det interessant å se hva hver enkelt synes.
Postet 18.01.10 kl 12:55
Det spørsmålet finnes nok ingen fasit på
Som førstemann ut til å svare i tråden, kan jeg jo bare fortelle hva jeg har og hvordan jeg gjør det
Først tar jeg hensyn til hvilken Corydoras art det er snakk om. Noen er jo små og noen er store. Men snakker vi her om vanlige arter på størrelse med f.eks. Corydoras adolfoi, så har jeg på det meste 25 i en 85 liter, og det minste er 7. Det varierer altså veldig Det vanlige er et sted mellom 8 og 15.
Jeg har ingen andre fisk i 85 literne enn Corydoras. Algespisere er reker, ikke fisk.
Små arter som Corydoras venezuelanus eller andre, enda mindre arter kan man etter min mening ha mange flere.
Som førstemann ut til å svare i tråden, kan jeg jo bare fortelle hva jeg har og hvordan jeg gjør det
Først tar jeg hensyn til hvilken Corydoras art det er snakk om. Noen er jo små og noen er store. Men snakker vi her om vanlige arter på størrelse med f.eks. Corydoras adolfoi, så har jeg på det meste 25 i en 85 liter, og det minste er 7. Det varierer altså veldig Det vanlige er et sted mellom 8 og 15.
Jeg har ingen andre fisk i 85 literne enn Corydoras. Algespisere er reker, ikke fisk.
Små arter som Corydoras venezuelanus eller andre, enda mindre arter kan man etter min mening ha mange flere.
Postet 18.01.10 kl 13:10
Postet 18.01.10 kl 13:25
Jeg er helt enig i Monas svar, jeg ville ha svart omtrent de samme. Men jeg stusser på filterkapasiteten. En tetratec 1200 vil jo bokstavelig talt lage storm i et vannglass i en 85-liter. Det bør jo holde med en Tetratec 700. Det skal jo ikke være slik at hvis du overfyller kara med fisk, så er det bare å pøse på med filterkapasitet.
Jon
Jon
Postet 18.01.10 kl 13:35
Endret: 18.01.10 kl 13:36
Postet 18.01.10 kl 13:40
Postet 19.01.10 kl 15:37
Postet 19.01.10 kl 16:46
Liz HPåfallende få svar i denne tråden synes jeg. I alle fall siden det gjerne blir diskusjon om liknende problemstillinger hver gang en nybegynner sier hva og hvor mange h*n har i karene sine.
Det er gjerne helt andre fisk. Du spør jo spesifikt etter Corydoras Det er ikke den fisketypen nybegynnere som oftest stapper inn for mange av i for små akvarier. Da går det mest i guppy, platy, molly og neontetraer og scalarer... :p
Postet 19.01.10 kl 17:29