Hvilken sand til corydoras paleatus?

Hei
Jeg har kjøpt ny sand "Rådsand" 0,8 - 1,2 mm" er dette en finn sand for Corydoras paleatus eller bør sanden være finnere?
Sand
hei rådasanden du har går fint å bruke,men jeg vet at biltema sanden er litt finere.men biltema har to typer sand,den ene kan brukes.
Mathias Morterud
Hei Jeg har kjøpt ny sand "Rådsand" 0,8 - 1,2 mm" er dette en finn sand for Corydoras paleatus eller bør sanden være finnere?

Nei, jeg syns det er for grovt. Det er bedre med en mer finkornet sand, så velg heller korn str. 0.4 - 0.8 mm om du skal ha Rådasand.

Har du mulighet til det, så kjøp heller Biltema-sand. Det er billigere, og du slipper å vaske den før bruk!
Jeg anbefaler gjerne Biltema-sanden Velg den som har artikkelnr 175425 "grov".

Jeg vet ikke om det finnes noe Biltema-butikk i nærheten av der du bor, men du finner Biltema varehus-oversikten her.
Takk! Hvis jeg blander biltema sanden og rådsanden er det bedere?
Nei Da ødelegger du det "rene" inntrykket. De har ulik farge, de to typene, så etter min ringe mening ville det gitt et spraglete inntrykk. Jeg liker ikke "spragling" i akvariet, hehe Jeg liker Biltema-sandens rene, beige farge.
du sier du har kjøpt rådasanden ny,bytt den til finere sand som mona anbefaler.å blande den med biltema sand passer ikke bra.
Har alerede tatt ut sanden i karet. Hvet dere om noen andre pansermaller som kan gå i 0,8-1,2 mm sand?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap