Sjeldne corydoras

Hei er har fått litt dilla på Corydoras og lurte på kem som er sjeldne og ikkje vanlige i salg?
Det er hundrevis av arter. Bare noen få av dem er vanlige i salg.
Christer Handeland
Hei er har fått litt dilla på Corydoras og lurte på kem som er sjeldne og ikkje vanlige i salg?

Forventer du å få en liste med 250 navn presentert her nå, eller...?
Det er mange, mange som er sjeldne. For mange til at noen gidder å ta jobben med å liste dem opp for deg.

Det finnes minst 300 Corydoras arter, bare halvparten av dem har navn, den andre halvparten er ikke engang navngitt (de har C-nummer eller CW-nummer).
mona o
[QUOTE=Christer Handeland]Hei er har fått litt dilla på Corydoras og lurte på kem som er sjeldne og ikkje vanlige i salg?

Forventer du å få en liste med 250 navn presentert her nå, eller...?
Det er mange, mange som er sjeldne. For mange til at noen gidder å ta jobben med å liste dem opp for deg.

Det finnes minst 300 Corydoras arter, bare halvparten av dem har navn, den andre halvparten er ikke engang navngitt (de har C-nummer eller CW-nummer).

Ja eg forvente og få di presentert ja, neida, trudde ikkje det var så mangen, det er jo kult.
Men går det ann og få ett par stykk presentert?
Er moro og ha fisk så ikkje heile norge har.
Har ett 325 eg tenkte eg sku gjøra om til artskar.
heisann det finnes minst 300 arter med cory,.

mange er sjeldne.. og dyre.

se på fisklistan.se

legger ved en link, og gå på imazo så ser du at det finnes corydoraser til minst 900 kr stk.. disse er vel regnet som noen av de mere sjeldne mallene..

[URL=http://fisklista.akvarielagret.se/?query=&fish_list[supplier_id]=6&commit=S%C3%B6k][/URL]
Sjeldne coryer
her er noen fine dyyyre coryer:

CORYDORAS AMAPAENSIS pris: 987kr

CORYDORAS SP.SUPER ARCUATUS : 1485kr

CORYDORAS ORCESI : 687kr

CORYDORAS SPILURUS : 987 kr

CORYDORAS SP.C-102 : 447kr

dette er de dyreste som jeg finner på imazo lista nå..

Et annet tips er å finne en art du liker her i databasen og så trykke på "Finn akvarier med denne fisken!" i venstre meny når du er inne på profilen. Finner du ingen akvarier som oppgir å ha fisken, ja så er den vel ikke vanlig. Som feks C. tukano, den er ikke oppgitt i noen kar her inne. Bildegoogler du fisken, får du se den avbildet annet steds på nettet.

Du kan også lese mer om fisken (i dette tilfellet C. tukano) her i basen og [URL=http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=%22corydoras+tukano%22&meta=]ellers på nettet[/URL].

Uff, nå fikk jeg lyst på en stim c. tukano. ;o)
Mange sjeldne coryer, men spørs om du får tak i de
Tror heller du får se om du finner noen du liker i fiskebasen og så se om noen har oppdrett og evt. salg på de.
fiskene på imazo lista er å få tak i men vær obs på at de koster skjorta
hei . jeg har 2 corydoras som er helt rosa og har røde øyne , noen som ha informasjon on hvilken type dette er?
Og frem til tidligere i dag hadde jeg to panser maller
det er albino pansermaller, helt lyse hvitrosa med røde øyne, corydoras aenus er latinsk navn.
den vanlige formen er brun med grønnlig stripe på sidene. finnes en del farge varianter av denne mallen
Tusen takk :)
legger ved et bilde av den
Litt dårlige bilder , men gir vel en liten pekepinn , de har ikke noe farge , hvordan kan en kjønns bestemme de?
Takk for svar alle sammen, no ska eg studera og ta ein prat min lokale dyrebutikk.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap