corydoras lamberti

fikk så veldig lyst på denne fisken!

men det virker ikke som om den er så vanlig. fant ingen medlemsakvarier med denne fisken, så antar det kan bli litt vanskelig å få tak i den. er det noen som vet om den selges noe sted? kanskje den kan bestilles fra utlandet?
Corydoras lamberti er som du sier en Corydoras som er veldig sjelden og vanskelig å få tak i.

Om det er noen ekemplarer her i Norge vet jeg ikke, men vet at det har kommet noen eksemplarer til Europa, men per. April 2009, er det ingen som har fått til oppdrett på denne i følge Corydorasworld.com

Men ser jo at det er bilder av Corydoras lamberti som er lagt inn i fiskebasen av en nordmann....

Det er mange Corydoras-entusiaster som har denne på ønskelista si
superconstanse
fikk så veldig lyst på denne fisken! men det virker ikke som om den er så vanlig. fant ingen medlemsakvarier med denne fisken, så antar det kan bli litt vanskelig å få tak i den. er det noen som vet om den selges noe sted? kanskje den kan bestilles fra utlandet?

Den er nok såpass vrien å få tak i, at jeg tror prisnivået vil være "litt oppe i skyene" Kan nok tenkes at du ikke vil ha den likevel når du får høre prisen. Sjeldne Corydoras er ofte ganske dyre (ifht hva folk flest er villig til å betale for slik fisk)
Det kan jo hende at man en vakker dag har veldig flaks og den brått popper opp på noen fiskelister hos en butikk, f.eks. en butikk som tar inn viltfanget fisk. Du må egentlig bare følge med og holde ører og øyne åpne.

Du kan jo kjøpe deg "det nest-beste", dvs en art som ligner ganske mye, men som er ganske vanlig i handelen og derfor rimelig...? Jeg foreslår Corydoras agassizi. Mange ville ikke sett forskjell på den og C. lamberti (unntatt på prislappen da).
Tilfeldig bekjentskap
© Simonsen & Engdal
Reklame for plussmedlemskap