Cory`er.

Er veldig glad i cory`er. Men, hvilke kan jeg ha hos mine Sentral amerikanske ciklider, højere hardhet og ph. Eller hos mine sentralamerikanske levendefødende, som jo får litt salt i vannet?
Mvh. Roland dreinø
Høres egentlig ikke ut som du har vann som passer for Corydoras.
Man kan ikke ha alle mulige slags fisk sammen, sånn er det bare. Da må du eventuelt sette opp et eget kar for Corydorasene, med vann som de kan trives optimalt i
Hei Mona.
Vet dett. Dett er derfor jeg spør. Jeg tenkte, at dett kanskje var noen corydoras, som levde i litt hårdere vann. Eller andre "pansermaller". Synes dett er hyggeligt med noen som svømmer runt nede på bunnen.
Dett er et akvarium jeg skal sette opp.
De sentral-amerikanske ciklidene, hvilke vannverdier er det der, sånn mere nøyaktig? Du skriver "høyere ph og gh", men det kan jo være så mangt, egentlig.
Er vel sån ca. 7-8,5 ph å 5-16 dh. Dette går vel egentlig fint, men jeg hatte tenkt å ha levendefødende sammen med de. Å desse må vel ha litt salt.
Men hvis corydoras ikke liker salt. Hvor mye salt snakker vi da om?
Beklager, men jeg ville aldri hatt Corydoras i slikt vann. Altfor hardt og altfor høy ph. Jeg syns ikke det er riktig å tvinge dem til å leve under slike forhold som ikke er optimalt for dem.
Tenkte nok dett. Er der ikke andre "pansermaller" eller noe liknenne. jeg kan ha?
Synes dett er triveligt når de "roter" rundt i bunnen.
Finns dett ikke noe tilsvarene pansermaller i Sentral Amerika?
Hvis du holder pH under 7,5 er det jo en del botia-arter å velge i, for eksempel bengalbotia, eller - en morsom variant - Leveretts botia. Se bilder.

Jeg vet ikke hvordan botia tolererer salt i vannet. De er jo heller ikke tilhørende rett biotop. Dersom det er viktig, ville jeg nok heller satt opp et eget kar for corydoras.
Takker, men de er alt for store.

Ja, ja men kanskje jeg bare ikke får dette til. Da får jeg vel prøve noe annet.
Troede bare, der kanskje var noen pansermaller, eller annet som hatte pansermallernes plass i Sentral amerika.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap