Anbefalte bøker om corydoras - og andre pansermaller

Jeg lurer på hvilke bøker de som er Corydoras-interessert vil anbefale for andre coryfans?

Jeg har skaffet meg en bok som heter for «Colored Atlas Of Miniature Catfish. Every Species Of Corydoras, Brochis & Aspidoras» av Dr. Warren E. Burgess. Men jeg er sulten på mer, så jeg hadde lyst til å forhøre meg her inne, om noen har annen litteratur å anbefale.

Jeg lurer for eksempel på om «Aqualog All Corydoras» er noe å bruke kronasjer på?
Ikke kjøp Aqua-Log'en, det består bare av bilder. Den blir fort utdatert, da det dukker opp nye arter hele tiden i hobbyen. Du finner bedre eller kjappere artene helt gratis på f.eks. på Corydoras-oversikten hos Planetcatfish.
Eller forresten, kjøp den gjerne for bildenes skyld, for å ha noe og sitte og se i og bla i sånn for kosens skyld. Men ikke forvent å plukke opp så mange tips om hvordan holde Corydoras Det er lite tekst, mest bilder for ID'ens skyld.

Men jeg kan anbefale Ian Fullers to bøker om Corydoras! Den ene av dem var den første boka jeg kjøpte meg, og jeg ventet lenge på at nr to skulle utgis i nytt opplag igjen
"Breeding Corydoradinae Catfish"
og
"Identifying Corydoradinae Catfish"

Ian Fullers bøker selges direkte fra hans hjemmesider Corydorasworld.
(Man trenger ikke være medlem eller logge på for å kjøpe bøkene)

NB! Husk at bøkene hans for det meste er skrevet over en tidsramme på mange år, og bildene er derfor av varierende kvalitet. Noen av de eldste bildene i dem.... vel, den typen bilder ser man ikke så ofte nå lenger i digitale speilreflekskameraers tid
Men han skriver så mye verdifullt og bøkene er veldig lærerike, og når han er liksom vår tids store Corydoras-guru, så..... ja, da er det vel nesten MÅ-HA disse bøkene

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap