Crazy corydoras..??

Kjøpte meg 5 nye Corydoras idag, albinotypen. De er nok ganske unge for de er bare 2-3cm lange. Det som forundrer meg er adferden deres! Spesielt et par av dem er MEGET viltre.. Jeg som er vant til at mine coryer ligger og slapper av på bunnen og graver seg litt gjennom sanden til tider, og nå er det helt kaos i karet.. De små svømmer i hytt og pine, fram og tilbake og opp og ned i full fart. Spesielt den ene kan gjerne svømme langs overflaten fram og tilbake hele tiden..

Er dette normal oppførsel for coryer? De jeg har fra før fikk jeg vel som voksne, så vet ikke om dette er opprørste ungdommer eller ikke.. Kan det være at de kjeder seg? Eller er syke?
coryer som har flyttet bruker gjerne å være meget hypre de første dagene. men jeg har merket at ungfisk har tendens til å være litt mer modige enn voksne fisk :p
dette er nok bare moro lek. dem bruker nok en stund på og bli kjent med karret. hadde det sånn her og, så det er nok ikke noe galt med dem. mine roet seg først etter 3 uker.
Godt og høre.. Morsomt med litt underholdning da, har sittet foran karet siden jeg kom hjem i ettermiddag og fulgt med på de små krabatene
du får kose deg så lenge det varer. husker selv jeg ble litt skuffet når mine slo seg til ro. siden dem var også vitre i butikken så jeg trodde dem ville forbli litt viltre av seg
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap