C.trilineatus sammen med hva?

Hei!

Jeg har fått meg ett 325l akvarium som jeg har hatt gående i en mnd nå ca. I det karet har jeg nå 7 trilineatus, 2 sommerfugler (bestilt 3 til) også 20 serpatetraer.

Problemet er at serpatetraene er slemme. Jeg leste om dem før jeg kjøpte dem men de var visst mye slemmere enn jeg trodde. De spiser på hverandre og på pansermallene. Og de KASTER seg over eggene som pansermallene legger (noe som irriterer meg). Derfor skal nok disse vekk. Kjøpte dem på Tam Alna, er det noen som vet om jeg får levert dem tilbake eller byttet dem inn i noe annet der?

Ihvertfall, jeg er ute etter noe jeg kan ha med pansermallene mine. Gjengen på trilineatuser skal nok vokse med 5 eller fler veldig snart. Jeg skal også ha 3 sommerfuglciklider til oppi der så de blir 5stk (spiser disse eggene veldig fort?) også har jeg tenkt meg noen L-maller og noen røde kurvciklider samt en stimfisk som fungerer sammen med pansermallene.

Åssen vil dette fungere? Jeg vil jo at eggene skal få tid på seg til å plukkes opp av meg, men vet ikke om dette er mulig med denne sammensetningen. Vil sommerfuglene/kurvciklidene spise eggene? Åssen type tetraer kan jeg ha sammen med pansermallene uten at de biter på dem å spiser eggene? Har sett endel på Nannostomus rubrocaudatus eller Nannostomus marginatus som jeg synes er kjempefine. Åssen vil disse fungere?

Dette ble en veldig rotete post så takk til alle som orket å lese igjennom:P
Må nesten svare deg ut fra det jeg har lest siden mine triller bare har lagt egg en gang.

Ciklider spiser egg og yngel om de får sjansen. Det gjør også de fleste stimfisk, men mener å huske at Mona O har holdt smykketetra sammen med sine coryer uten for store problemer. Det kommer derfor an på hvor rask du er til å plukke egg

Serpaer er dessverre blandt de mer nappete av tetra-artene så de passer ikke sammen med all slags fisk. Jeg har likevel ikke trodd de ville gå løs på coryene så da lærte jeg noe nytt i dag også.
Ok takk for svar. Jeg trodde ikke at serpatetraene skulle være så hissige jeg heller men dette har vist seg å være litt av en "drittfisk" i akvariet mitt. De er hissige på Sommerfuglene også, så disse må vekk snart.

Noen som vet om Tam Alna tar tilbake fiskene, eller om jeg får byttet dem inn mot f.eks flere trilineatuser?
Jeg har også C.Trilineatus sammen med Sommerfugler. Men sammen med disse har jeg Kardinaltetra. Da får jeg fargespill over karet mitt, og alle blir glade og ingen spiser på hverandre.
Sommerfuglene begynte også å leke når kardinaltetraene flyttet inn.
Jonass
Noen som vet om Tam Alna tar tilbake fiskene, eller om jeg får byttet dem inn mot f.eks flere trilineatuser?

Det beste er kanskje å ringe og spørre de selv
Ja får plukke opp telefon å ringe dem i morgen
Da har jeg vært hos Tam Alna å kvittet meg med serpatetraene. De var like forundret som meg over oppførselen. Forbanna tetraene rakk å ta livet av sommerfugl jenta mi først da, så jeg spurte om jeg kunne bytte dem inn i ett sommerfugl par. Det gikk helt fint. Kjempeservice på Tam Alna
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap