Stor corydoras aeneus

At helt vanlige Corydoras aeneus er en fisk som kan bli bra stor er vel noe de færreste får oppleve.

Her er noen bilder av heller dårlig kvalitet for å vise de to Kjempene mine.

Fiskene ble kjøpt av min datter i 2000, så dette er to gamle damer som kan feire 10 års jubileum.

Første bilde. Sammen med voksen Similis, kjøpt som voksen fisk i 2007. Denne dama er nesten 8 cm.

Andre bilde. Sammen med Panda, kjøpt som ung fisk i 2004. Denne dama er 8 cm.

Tredje bilde. Sammen med L-075, denne er 14 cm.
Morten Kirkevåg
Tredje bilde. Sammen med L-075, denne er 14 cm.




Corydoras Aeneus på 14!!!!! cm? Er du sikker på at du hadde pusset brillene og brukte centimetermål? Den ser iallefall ikke ut som 14cm. I så fall er mallen ved siden av min 20 cm, noe jeg ser som usannsynlig. Beklager, men er ikke helt med på denne. Om du ikke kan vise metermål og fisk sammen da???
Slik som jeg leser det tror jeg det er L-075 han mener når han skriver 14 cm... Mulig jeg tar feil..
HvemErJeg?
Slik som jeg leser det tror jeg det er L-075 han mener når han skriver 14 cm... ;) Mulig jeg tar feil..



Om en leser overteksten "stor corydoras aeneus" antar jeg det er aeneusen han har målt og ikke mallen, som bare er med på bilde. Synes det høres usannsynlig ut med en aeneus på 14 cm. For å si det slik: jeg tror det ikke før jeg får se det med egne øyne, eller ved et bilde med målbånd. Har hatt noen hundre aeneuser gjennom årene, og store, men 14 cm..... nope
Slik jeg leser det skriver han at de to C. aeneus-hunnene er 8 cm.
Det er L-mallen som er 14 cm. Han skriver det for at man skal ha sammenligningsgrunnlag. Omtrent som når folk tar bilde av noe og legger mobilen ved siden av, eller en fyrstikk-eske, så folk skal skjønne proporsjonene på noe
Riktig som Mona sier, det er L-Malla som er 14 cm.
Min "Petrus" som jeg tror er en jente. Er en Aeneus som nå har blitt 8,3 cm.. Så har også opplevd fenomenet med stor Aeneus. :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap