Vil corydoras like seg på ciklidesand?

ja, vil Corydoras like seg på ciklidesand?
Spørsmålet mitt er: hva er egentlig "ciklidesand"? Et begrep og et navnepåfunn av en eller annen butikk på en type sand de har??

Jeg har aldri hørt om det en gang, så jeg har dessverre ingen anelse om hverken kornstørrelse eller skarphet og kanter det evt er på en slik sand, så det kan jeg ikke svare på.

Har du forresten sekken med sand? Kan du se hva det står for info utenpå den vedr. disse tingene?
har kastet sekkene, men det er sand som er så liten og rund at palettciklidene jeg hadde silte de igjennom gjellene? jeg antar at det vil ¨gå bra med bartene til Corydorasene hvis palettene kan sile sanden gjennom gjellene? ville gjerne bare sikre meg
Den sanden jeg har er hvit og heter også ciklidesand. det er en veldig finkornet sand i mine øyne,
størrelsen: 0.3-0.8mm står det på sekken. det er og få kjøpt på nett butikken til tropehagenzoo. jeg tror nok coryene vi trives godt på denne typen sand ja.
supert takk for svar jeg utsatte nemlig innkjøpet av cory til jeg fik vite om det gikk greit, da blir det cory på meg i morgen


hvilke av typene liker du da?

Jeg selv har flekket og panda.

det blir mine første corydoras, så jeg vet ikke om det er slik at noen er vanskligere enn andre?

jeg likte den som het falsk ett-eller-annet, siden den hadde sånn orange flekk på seg, men har falt litt for panda og :P

Falsk-et-eller-annet er garantert Corydoras duplicareus, som kalles for "Falsk Adolfoi".

En flott art! Lykke til med dem
Det er denne du tenker på ? Corydoras duplicareus/ Falsk Adolfi


Jeg ville gått for den ekte av dem.

Og velge bare dem som er ekte og ikke falske uansett hvilken fisk det er snakk om.
likte også buet og svartrygget
men det kommer helt ann på hv dyrebutikken har inne
er jo ganske awsome hele gjengen synes jeg


takk for det mona
B. Andresen
Det er denne du tenker på ? Corydoras duplicareus/ Falsk Adolfi Jeg ville gått for den ekte av dem. Og velge bare dem som er ekte og ikke falske uansett hvilken fisk det er snakk om.


?

Jeg tror du misforstår litt. Det er bare et tåpelig kallenavn som en eller annen har funnet på. Det betyr ingenting!
Corydoras duplicareus er det overhodet ikke noe "falskt" over, det er en egen art i sin egen rett, og er like "ekte" som art som Corydoras adolfoi.

Det er en nydelig art og den har sitt eget navn!
hmmm.... usikker på om det blir corydoras på meg likevell.

i Juwel Lidoen min går det nå
4 kampfiskjenter (søsken)
10 kardinaltetra
2 stk Ancitrus

ser at corydorasene får så veldig my plass ca bare litt over halvparten v bunnarealet, som ikke er så stort med tank på formen til Lidoen :S

noen tanker? vil det fortsatt gå ann? vil jo ikke trykke inn flere fisk en hva som passer, selvom det blir bedre plass for dem en i dyrebutikken, MYE bedre plass
corydorasene vil nok ikke like vannverdiene i karet heller, siden de passer greit til kampfisk :/ det får bare bli flere krdinaltetra på meg i morgen da bedre en ingenting mer
Nei, jeg er enig i at det sannsynligvis ikke passer med Corydoras i tillegg når du allerede har et par Ancistrus og Lido-formen er så spesiell. Det er det som er så dumt med det karet, det gir lite rom for maller på bunnen
får bare håpe de små tassene får et bedre liv en dyrebutikken snart

det blir hvvertfall 10 nye kardinal tetra (hvis ikke flere) på meg i dag
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap