Cory-yngel sammen med palett-yngel?

Hei!

Jeg har en 54-liter med ca. 17 stk. Corydoras aeneus-yngel. 10-11 av disse skal tilbake til 150-liter`n hvor de voksne aeneusene går, og jeg lurer nå på om jeg kan sette inn 8 stk. palettciklideyngel når jeg har flyttet storparten av coryene. Palett-yngelen er 2 til 3 cm store, og går nå sammen med foreldrene i en 160-liter. Men jeg merker at herr og fru palett blir stadig mer aggressive mot yngelen og at jeg nok bør flytte dem. Det store spørsmålet er altså om palettyngelen vil bølle med de resterende av cory-yngelen, eller om det går bra til palettene er store nok til å gis bort (noe jeg regner med er når man begynner å se "klare" kjønnsforskjeller).
Paletter kan være "bøllete, men det gjelder vel foreldrene under lek og yngelpleie?

Hvis 54 literen er godt beplantet og gir skjulesteder både for paletter og cory, vil jeg tro det går bra. Yngel bør ha ofte mat, gi dem tilstrekkelig med fôr så de slipper å konkurrere om maten.

Karet er ikke stort, og med god vekst på yngelen vil palettene vokse raskt og det vil fort bli trangt om plassen. Tror neppe du kan ha de der helt til de er kjønnsmodne


Takk for svar!

Nei, jeg har vel i grunnen innsett at jeg bør sette opp et akvarium til. Det vil jo uansett bli flere kull med paletter, så det er like greit å sette opp et eget oppdrettskar til dem med èn gang. Da var det bare å tråle forumet og finn.no etter et akvarium. Det blir nok ikke et stort ett; 60 liter eller noe; jeg har ikke tenkt å beholde yngelen helt til de blir store.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap